Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/22994
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМальчикова, А. В.-
dc.date.accessioned2019-01-21T12:04:28Z-
dc.date.available2019-01-21T12:04:28Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2018. - № 15. - С. 55-59.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/22994-
dc.descriptionAcademic Possibilities of Blog Technology For Developing the English Writing Skills For Students of Agricultural Specialities A. Malchikovaru_RU
dc.description.abstractПроанализированы дидактические свойства блог-технологии в развитии у студентов сельскохозяйственных специальностей умений письменной речи на английском языке: публичность, линейность, авторство и модерация, мультимедийность, эффективная организация информационного пространства, интерактивность, простота использования, безопасность, самопрезентация. Представлены классификации блогов по авторскому составу, по преобладающему типу мультимедиа, форме, степени интегрированности в процесс обучения, предоставлению права участвовать в дискуссиях и публиковать сообщения, по особенностям контента. Подробно рассмотрена классификация блогов по авторскому составу: блог преподавателя, коллективный блог студентов, личные блоги студентов. Выделены типы текстов, которые используются в блоговом регистре коммуникации: тип текста, соответствующий персональному типу блога, тип текста экспертного блога, тип текста комментаторского блога. Установлено, что для личных блогов студентов подходит тип текста экспертного блога. Проанализированы интернет-ресурсы, позволяющие читать и создавать блоги на английском языке: Academia.edu, SciTech Connect, LabRoots, Mendeley, MyExperiment, Social Science Research Network.= The article presents didactic characteristics of blog technology for developing the English writing skills for students specializing in agriculture: publicity, linearity, authorship and moderation, multimedia, effective organization of information space, interactivity, ease of use, security and self-presentation. There are classifications of blogs by authors, a prevailing type of multimedia, form, degree of integration into the learning process, the right to participate in discussions and publication of messages, peculiarities of the content. The following blogs are considered in detail: the blog of a teacher, the collective blog of students and students’ personal blogs. The types of texts that are usually used in blogs are determined: the type of a text that corresponds to the personal type of a blog, the type of a text of an expert blog, the type of a comment blog text. The type of the text of the expert blog is established to be suitable for students specializing in agriculture. The following Internet resources which can be used for reading and creating blogs in English were analyzed: Academia.edu, SciTech Connect, LabRoots, Mendeley, MyExperiment, Social Science Research Network.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2018. - № 15-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru_RU
dc.subjectБлог-технологияru_RU
dc.subjectБлогиru_RU
dc.subjectОбучениеru_RU
dc.subjectАнглийский языкru_RU
dc.subjectУмения письменной речиru_RU
dc.subjectИнтернет-ресурсыru_RU
dc.subjectBlog technologyru_RU
dc.subjectBlogsru_RU
dc.subjectTeachingru_RU
dc.subjectEnglishru_RU
dc.subjectWriting skillsru_RU
dc.subjectInternet resourcesru_RU
dc.titleДидактические возможности блог-технологии в развитии у студентов сельскохозяйственных специальностей умений письменной речи на английском языкеru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc004.773.7:811.111:81’243:63-057.875-
Appears in Collections:2018, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
55-59.pdf208.25 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.