Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/23003
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАртемёнок, Е. Н.-
dc.date.accessioned2019-01-23T05:28:57Z-
dc.date.available2019-01-23T05:28:57Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2018. - № 15. - С. 22-25.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/23003-
dc.descriptionPeculiarities of Using the Methods For the System Diagnostics of Educational Abilities in Conditions of Cluster E. Artemyonokru_RU
dc.description.abstractРассматривается интегративная характеристика «учебные возможности» и авторская методика их системной диагностики. Смоделирована структура интегративного параметра «учебные возможности», уточнено и обогащено его понятие. Разработана система его критериев и показателей, а также приведены типологические группы учащихся, которые определяются на основе измерения кумулятивного индекса «учебные возможности». Методика системной диагностики учебных возможностей апробирована автором на различных уровнях образования. В статье представлено ранее проведенное экспериментальное использование методики, что раскрывает ее потенциал для применения в новом контексте – в условиях учебно-научно- инновационного кластера. Изучение особенностей методики системной диагностики будущими учителями позволяет формировать у них профессиональные компетенции в сфере диагностической деятельности.= In the article the integrative characteristic “educational abilities» and author's technique of their system diagnostics is considered. The theoretical significance of the article is in that the structure of the integrative parameter “educational abilities” is modeled, its concept is clarified and enriched. A system of its criteria and indicators has been developed, as well as typological groups of pupils, which are determined on the basis of measuring the cumulative index of “educational abilities”. The method of system diagnostics of educational opportunities was tested by the author at various levels of education. The article presents the previously conducted experimental use of the method of system diagnostics. The method reveals its potential in a new context, namely under the conditions of the educational, scientific and innovative cluster. The study of the features of the method of system diagnostics by future teachers allows them to form professional competences in the field of diagnostic activity.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2018. - № 15-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru_RU
dc.subjectПедагогическая диагностикаru_RU
dc.subjectМетодика системной диагностикиru_RU
dc.subjectУчебные возможностиru_RU
dc.subjectКластерru_RU
dc.subjectПодготовка будущего учителяru_RU
dc.subjectPedagogical diagnosticsru_RU
dc.subjectMethod of system diagnosticsru_RU
dc.subjectLearning potentialru_RU
dc.subjectClusterru_RU
dc.subjectPreparation of the future teacherru_RU
dc.titleОсобенности использования методики системной диагностики учебных возможностей в условиях кластераru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc378.4:37.012.7:37.022-
Appears in Collections:2018, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
22-25.pdf182.41 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.