Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/23036
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШтеер, О. В.-
dc.date.accessioned2019-01-30T06:46:04Z-
dc.date.available2019-01-30T06:46:04Z-
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationШтеер, О. В. Роль истории и краеведения в формировании туристического имиджа территории / О. В. Штеер // Беларускае Падзвінне: вопыт, методыка і вынікі палявых і міждысцыплінарных даследаванняў [Электронны рэсурс] : электрон. зб. навук. арт. ІV міжнар. навук. канф. да 50-годдзя Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта, Полацк, 19–20 крас. 2018 г. / Полацкі дзяржаўны ўніверсітэт ; пад агул. рэд.: А. І. Корсак. – Наваполацк, 2018. – С. 764-770.ru_RU
dc.identifier.isbn978-985-531-617-7-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/23036-
dc.descriptionTHE ROLE OF HISTORY AND EDUCATION IN THE FORMATION OF TOURIST IMAGE OF THE TERRITORY V. SHTEYERru_RU
dc.description.abstractСегодня формирование туристического имиджа территории и управление его продвижением – главная проблема экономического, социального, политического и культурного развития географического места. Повышение интереса к имиджу страны на международном уровне дало основу для осознания актуальности данного направления, однако для того чтобы имидж действительно «работал» необходимо учитывать ряд аспектов, в том числе историю территории, для которой разрабатывается имидж. В данной статье отражены основные подходы к такому понятию как «имидж» («образ») как зарубежных, так и отечественных специалистов из различных сфер деятельности. Также в работе детально проанализирован имидж территории, его структура, особенности, обозначена взаимосвязь с репутацией и историей дестинаций. выявлена роль позитивного имиджа в продвижении территории на международной арене.=Today the formation of a tourist image of the territory and management of its progress is the main problem of economic, social, political and cultural development of the geographical area. Increasing interest in the image of a country at the international level provided the basis for understanding the relevance of this direction, however, in order to make the image actually "work", it is necessary to take into account a number of aspects, including the history of the territory for which an image is being developed. This article reflects the main approaches to such a concept as "image" ("form") of both foreign and domestic specialists from various fields of activity. Besides, the paper provides a detailed analysis of the image of a territory, its structure, peculiarities, correlation with the reputation and the history of destinations. The article also reveals the role of a positive image in promoting the territory on the international arena.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofБеларускае Падзвіннеbe_BE
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. Исторические наукиru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ГРАМАДСКІЯ НАВУКІ::Гісторыя. Гістарычныя навукіru_RU
dc.subjectБеларускае Падзвінне-2018ru_RU
dc.subjectКраеведениеru_RU
dc.subjectТуристический имиджru_RU
dc.subjectБрейдингru_RU
dc.subjectlocal historyen_EN
dc.subjecttourist imageen_EN
dc.subjectbradingen_EN
dc.titleРоль истории и краеведения в формировании туристического имиджа территорииru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Беларускае Падзвінне. 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Штеер_с764-770.pdf176.31 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.