Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/23395
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЕромейчик, Т. В.-
dc.date.accessioned2019-04-04T06:02:31Z-
dc.date.available2019-04-04T06:02:31Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки. - 2019. - № 2 – C. 93-97.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1608-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/23395-
dc.descriptionPragmalinguistic Characteristics of Illocutionary Acts in the Discursive Space of Contemporary Advertising T. Erameitchykru_RU
dc.description.abstractРассматривается иллокутивная структура рекламной коммуникации. Проводится анализ в рамках прагмалингвистики как ведущего направления на современном этапе развития языкознания и предлагается комплексное исследование особенностей функционирования иллокутивных актов различных типов в дискурсе англоязычной, белорусско- и русскоязычной рекламы. Особое внимание уделяется установлению доминантных прескриптивных, реквестивных и суггестивных конституентов поля директивности как прагматического центра рекламного текста, определяется культурно-национальная специфика их актуализации, а также роль в осуществлении общей интенции рекламного дискурса – оптимального воздействия на адресата.= The paper is aimed at exploration of illocutionary structure of advertising communication. The author implements his analysis within the framework of pragmalinguistics as the leading trend in the present stage of linguistics development. The complex research reveals functional peculiarities of illocutionary acts of various types in the discourse of English, Belarusian and Russian advertising. Special attention is devoted to the determination of prevailing prescriptive, requestive and suggestive constituents of directive domain as a pragmatic centre of an advertising text, as well as their cultural and national specificity and their role in the realization of general intention advertising discourse – optimal influence on the addressee.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя А, Гуманітарныя навукbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University Series A, Humanity sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия A, Гуманитарные науки;2019. - № 2-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознаниеru_RU
dc.subjectРекламная коммуникацияru_RU
dc.subjectРечевой актru_RU
dc.subjectИллокутивная силаru_RU
dc.subjectДирективная интенцияru_RU
dc.subjectИмперативностьru_RU
dc.subjectДискурсru_RU
dc.subjectПрагматикаru_RU
dc.subjectAdvertising communicationru_RU
dc.subjectSpeech actru_RU
dc.subjectIllocutionary forceru_RU
dc.subjectDirective intentionru_RU
dc.subjectImperativenessru_RU
dc.subjectDiscourseru_RU
dc.subjectPragmaticsru_RU
dc.titleПрагмалингвистические характеристики иллокутивных актов в дискурсивном пространстве современной рекламыru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc81’42(045)-
Appears in Collections:2019, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
93-97.pdf210.22 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.