Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/23457
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВоронько, Э. Н.-
dc.date.accessioned2019-05-14T08:19:34Z-
dc.date.available2019-05-14T08:19:34Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки. - 2018. - № 14. – С. 49-53.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1632-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/23457-
dc.descriptionFormation of the Strategy of a Regional Higher Education Institution in the Conditions of Formation of the Economy of Knowledge: Conceptual Bases E. Voronkoru_RU
dc.description.abstractРассматриваются концептуальные основы разработки стратегии вуза региона в условиях становления экономики знаний. Деятельность учреждений высшего образования находится в прямой зависимости от того типа экономики, в котором они ее осуществляют. Исследованы подходы к маркетингу образовательных услуг. Представлена иерархия потребностей, которые существуют у потребителей (личности, предприятий и организаций, государства) образовательных услуг. Приведены принципы маркетинга образовательных услуг. Рассмотрены основные компоненты стратегии регионального вуза, среди которых выделены миссия, видение, основные ценности, стратегические цели. Для формирования стратегии вуза предлагается использовать расширенную комплексную модель маркетинга 7Р, в качестве дополнительного элемента которой выступает партнерство. Партнерство в данной модели рассматривается как механизм согласования требований потенциальных потребителей услуг вуза и возможностей вуза региона по оказанию этих услуг.= The article discusses the conceptual framework for the development of a university strategy for a region in the conditions of the development of a knowledge economy. The activities of higher education institutions are directly dependent on the type of economy in which they operate. The approaches to the marketing of educational services are investigated. The hierarchy of needs that consumers (individuals, enterprises and organizations, the state) of educational services have is presented. The principles of marketing of educational services are given. The main components of the regional university strategy are considered, among which the mission, vision, core values, and strategic goals are highlighted. For the formation of the university strategy, it is proposed to use the expanded integrated marketing model of 7Р, as an additional element of which is the partnership. Partnership in this model acts as a mechanism for coordinating the requirements of potential consumers of university services and the capabilities of the university in the region to provide these services.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя D, Эканамічныя і юрыдычныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series D, Economics and law sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия D, Экономические и юридические науки;2018. - № 14-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические наукиru_RU
dc.subjectОбразовательная услугаru_RU
dc.subjectРегиональный вузru_RU
dc.subjectМаркетинг образовательных услугru_RU
dc.subjectКомплекс маркетинга 7Рru_RU
dc.subjectЭкономика знанийru_RU
dc.subjectEducational serviceru_RU
dc.subjectRegional Universityru_RU
dc.subjectMarketing of educational servicesru_RU
dc.subjectMarketing complex 7Pru_RU
dc.subjectKnowledge economyru_RU
dc.titleФормирование стратегии регионального вуза в условиях становления экономики знаний: концептуальные основыru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc339.138-
Appears in Collections:2018, № 14

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
49-53.pdf165.95 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.