Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/23898
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШишкова, Н. Ю.-
dc.date.accessioned2019-09-12T12:18:10Z-
dc.date.available2019-09-12T12:18:10Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки. - 2019. - № 10 – C. 31-38.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1608-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/23898-
dc.descriptionSome Ways of Authorial Mask Developing in the Novel By W.M. Thackeray «The History of Pendennis: His Fortunes and Misfortunes, His Friends and His Greatest Enemy» N. Shyshkovaru_RU
dc.description.abstractРассматриваются способы создания авторской маски в романе У. Теккерея «История Пенденниса, его удач и злоключений, его друзей и его злейшего врага». Упоминаются такие маркеры авторской маски, как отступления и комментарии, акцент на процессе письма и роли писателя, упоминание о возможных проблемах с повествованием, ирония, особенности выбора способа повествования и нереализованные намерения, упоминание о точности/правдивости в передаче событий, ситуация, когда история рассказывается как вымышленная, но есть некоторые признаки того, что все события происходили в реальности. Анализируются причины, по которым У. Теккерей меняет стилистику и характер повествования в сравнении с предыдущими произведениями. Также рассматриваются приёмы психологического изображения персонажей.= The article discusses some ways of authorial mask developing in the second big novel by W.M. Thackeray «The History of Pendennis: His Fortunes and Misfortunes, His Friends, and His Greatest Enemy». Such authorial mask markers as turns and digressions, references to the process of writing and to the writer, references to the problems of narrative story-telling, irony, the idiosyncrasies of narrative choice and unfulfilled narrative intentions, claims of correspondential truth, situation when the tale is narrated as fiction but there are some moments when we see that all the events described are real are studied. The reasons, by which W.M. Thackeray changes the style and manner of narration in comparison with his previous works, are analyzed. Some techniques of psychological representation are mentioned.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя А, Гуманітарныя навукbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University Series A, Humanity sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия A, Гуманитарные науки;2019. - № 10-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Литература. Литературоведение. Устное народное творчествоru_RU
dc.subjectАвторская маскаru_RU
dc.subjectНарраторru_RU
dc.subjectАвторru_RU
dc.subjectМаркерыru_RU
dc.subjectИронияru_RU
dc.subjectПсихологическое изображениеru_RU
dc.subjectAuthorial maskru_RU
dc.subjectNarratorru_RU
dc.subjectAuthorru_RU
dc.subjectMarkersru_RU
dc.subjectIronyru_RU
dc.subjectPsychologicalru_RU
dc.subjectRepresentationru_RU
dc.titleПриёмы создания авторской маски в романе У.М. Теккерея «История Пенденниса, его удач и злоключений, его друзей и его злейшего врага»ru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc821.111.09=111-
Appears in Collections:2019, № 10

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
31-38.pdf231.29 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.