Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/23913
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФролова, Н. Ю.-
dc.date.accessioned2019-09-16T08:38:40Z-
dc.date.available2019-09-16T08:38:40Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2019. - № 7. - С. 116-120.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/23913-
dc.descriptionSome Approaches to the Development of the Theory and Practice of Design N. Frolovaru_RU
dc.description.abstractРассматриваются некоторые научные подходы систематизации представлений о причинах возникновения феномена дизайна. Приводятся различные точки зрения на время его появления. Анализируются процессы в культуре, которые повлияли на формирование дизайн-практики. На сегодня недостаточно изучена тема эволюции дизайна в философской и культурологической литературе. Отсутствует даже общепринятая дефиниция феномена «дизайн». А между тем этот феномен вызывает повышенный практический и теоретический интерес в обществе.= The article discusses some scientific approaches to the systematization of ideas about the causes of the phenomenon of design. Various points of view on the time of occurrence of the phenomenon of design are given. Analyzed processes in culture that influenced the formation of design practices. At present, the theme of design evolution in philosophical and cultural science literature has not been sufficiently studied. Today, there is even no generally accepted definition of the “design” phenomenon. And, meanwhile, this phenomenon causes an increased practical and theoretical interest in society.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2019. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectПедагогикаru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru_RU
dc.subjectФеномен дизайнаru_RU
dc.subjectСистематизация представленийru_RU
dc.subjectПричины возникновенияru_RU
dc.subjectЭволюция дизайнаru_RU
dc.subjectФормирование дизайн-практикиru_RU
dc.subjectDesign phenomenonru_RU
dc.subjectSystematization of ideasru_RU
dc.subjectThe emergence reasonsru_RU
dc.subjectEvolution of designru_RU
dc.subjectThe formation of design practiceru_RU
dc.titleНекоторые подходы к вопросу становления теории и практики дизайнаru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc008.009-
Appears in Collections:2019, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
116-120.pdf197.75 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.