Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/23921
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Чернявская, В. С. | - |
dc.date.accessioned | 2019-09-16T09:37:24Z | - |
dc.date.available | 2019-09-16T09:37:24Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2019. - № 7. - С. 70-74. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/23921 | - |
dc.description | Abilities of Students of It Direction: Self-Discoveries and Paradoxes V. Chernyavskaya | ru_RU |
dc.description.abstract | Представлены результаты эмпирического исследования, в частности один из аспектов исследования проблемы самораскрытия способностей. Показаны особенности самораскрытия способностей у студентов ИТ-направлений (N = 42). Внешние факторы самораскрытия (чаще всего – помощь педагогов) у студентов ИТ-направлений в существенной мере: а) предопределили верный профессиональный выбор; б) высокую самооценку своих профессиональных способностей; в) снижение осмысленности при росте профессиональной вовлеченности. Результаты исследования показали весьма специфичные тенденции, проявленные у студентов ИТ-направления, которые говорят о возможно неслучайном выборе профессии, обусловленном психологическими особенностями подростков, это нуждается в дополнительном осмыслении.= The results of an empirical study are presented, in particular, one of the aspects of the study of the problem of self-discovery of abilities. The features of self-discovery abilities of students in IT areas (N = 42) are shown. External factors of self-disclosure (most often, the help of teachers) for students of IT areas to a significant extent: a) predetermined the right professional choice; b) high self-esteem of their professional abilities; c) a decrease in meaningfulness with an increase in professional involvement. The results of the study showed very specific tendencies shown by students of IT directions, which indicate a possible non-random choice of profession, due to the psychological characteristics of adolescents; this needs additional thought. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2019. - № 7 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика | ru_RU |
dc.subject | Самораскрытие способностей | ru_RU |
dc.subject | Студенты ИТ-направлений подготовки | ru_RU |
dc.subject | Экзистенциальная мотивация | ru_RU |
dc.subject | Self-disclosure of abilities | ru_RU |
dc.subject | Students of IT-direction of preparation | ru_RU |
dc.subject | Existential motivation | ru_RU |
dc.title | Способности студентов ИТ-направления: самораскрытие и парадоксы | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.udc | 159.828-057.875 | - |
Appears in Collections: | 2019, № 7 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.