Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/23924
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Агафонов, А. Ю. | - |
dc.date.accessioned | 2019-09-16T09:55:14Z | - |
dc.date.available | 2019-09-16T09:55:14Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2019. - № 7. - С. 58-60. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/23924 | - |
dc.description | Consciousness and Unconscious in the Structure of Cognitive Experience A. Agafonov | ru_RU |
dc.description.abstract | Рассматриваются две проблемы, связанные с изучением феноменологии сознательной активности: проблема «объяснительного разрыва» и когнитивного смысла осознанности. Показано, что квалиа («то, каково это переживать»), обеспечивая субъективную очевидность переживаний, представляет собой результат выбора одной из множества репрезентаций, порождаемых когнитивным бессознательным.= The article discusses two problems related to the study of the phenomenology of conscious activity: the problem of “explanatory gap” and the cognitive meaning of awareness. It is shown that qualia (“what it is like to experience”), providing subjective evidence of experiences, is the result of choosing one of the many representations generated by the cognitive unconscious. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2019. - № 7 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика | ru_RU |
dc.subject | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология | ru_RU |
dc.subject | Сознание | ru_RU |
dc.subject | Квалиа | ru_RU |
dc.subject | Субъективность | ru_RU |
dc.subject | Когнитивное бессознательное | ru_RU |
dc.subject | Consciousness | ru_RU |
dc.subject | Qualia | ru_RU |
dc.subject | Subjectivity | ru_RU |
dc.subject | Cognitive unconscious | ru_RU |
dc.title | Сознание и бессознательное в структуре когнитивного опыта | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.udc | 159.95:316.6 | - |
Appears in Collections: | 2019, № 7 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.