Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/24221
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАндрейчик, Н. И.-
dc.date.accessioned2020-01-16T13:04:37Z-
dc.date.available2020-01-16T13:04:37Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2019. - № 15. - С. 121-126.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/24221-
dc.descriptionTheoretical and Methodological Approaches to the Formation of Linguistic and Cultural Competence of the Individual N. Andreichykru_RU
dc.description.abstractПроанализирован компетентностный, культурологический и коммуникативный подход, актуальный для теоретического обоснования понятия «лингвокультурная компетентность личности». Представлена информация о сущности понятия «лингвокультурология», соотношении понятий «компетентность» и «компетенция». На основе комплексного многоаспектного анализа определена сущность понятия «лингвокультурная компетентность». Исходя из этого, делается акцент на рассмотрении лингвокультурной компетентности в качестве самостоятельной ключевой компетентности.= The article analyzes the competence, cultural and communicative approaches relevant for the theoretical justification of the concept of “linguistic and cultural competence of the individual”. Information about the essence of the concept of “linguoculturology”, the ratio of the concepts of ”competence” and “competence” is presented. On the basis of a complex multidimensional analysis, the author defines the essence of the concept of “linguistic and cultural competence”. Based on this, the emphasis is placed on the consideration of linguistic and cultural competence as an independent key competence.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2019. - № 15-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурологияru_RU
dc.subjectКомпетентностьru_RU
dc.subjectКомпетенцияru_RU
dc.subjectКлючевые компетенцииru_RU
dc.subjectЛингвокультурологияru_RU
dc.subjectЛингвокультурная компетентностьru_RU
dc.subjectCompetenceru_RU
dc.subjectCompetencyru_RU
dc.subjectKey competenciesru_RU
dc.subjectCultural linguisticsru_RU
dc.subjectLinguistic and cultural competenceru_RU
dc.titleТеоретико-методологические подходы к обоснованию лингвокультурной компетентности личностиru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc81:008-
Appears in Collections:2019, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
121-126.pdf205.37 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.