Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/24231
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Фурманов, А. Г. | - |
dc.contributor.author | Ивашков, П. Л. | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-17T06:55:13Z | - |
dc.date.available | 2020-01-17T06:55:13Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2019. - № 15. - С. 127-129. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/24231 | - |
dc.description | Structuring of Professional Training of Specialists in Sports Games А. Furmanov, P. Ivashkov | ru_RU |
dc.description.abstract | Рассмотрены вопросы подготовки специалистов по игровым видам спорта на основе компетентностного подхода, представлена структура их профессиональной подготовки. Предпринята попытка раскрыть основные педагогические условия формирования профессиональных знаний, навыков и умений, учитывая единство их внешней практической и внутренние психологической деятельности, при использовании ряда специфических принципов, вытекающих из закономерностей применения активных методов обучения: принципа активно-конструктивной позиции участников; принципа объективизации поведения; принципа оптимизации познавательных процессов в условиях обучения.= The article considers the issues of training specialists in game sports based on the competency-based approach, presents the structure of professional training for specialists in game sports. An attempt was made to disclose the basic pedagogical conditions for the formation of professional knowledge, skills and abilities, given the unity of their external practical and internal psychological activity, using a number of specific principles arising from the laws of the application of active teaching methods: the principle of an actively constructive position of participants; the principle of objectification of behavior; principle of optimization of cognitive processes in a learning environment. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2019. - № 15 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Профессиональная подготовка | ru_RU |
dc.subject | Игровые виды спорта | ru_RU |
dc.subject | Игровые виды спорта | ru_RU |
dc.subject | Компетентностный подход | ru_RU |
dc.subject | Professional training | ru_RU |
dc.subject | Game sports | ru_RU |
dc.subject | Competency an approach | ru_RU |
dc.title | Структуризация профессиональной подготовки специалистов по спортивным играм | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.udc | 796.1/.3.071.4 | - |
Appears in Collections: | 2019, № 15 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
127-129.pdf | 184.07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.