Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/24242
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКлимович, Д. В.-
dc.date.accessioned2020-01-17T12:45:33Z-
dc.date.available2020-01-17T12:45:33Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2019. - № 15. - С. 58-65.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/24242-
dc.descriptionSocial Representations of Tourists – Men and Women, Representatives From Different Countries of the Hospitality Industry Employees D. Klimovichru_RU
dc.description.abstractИсследованы социальные репрезентации туристов – мужчин и женщин, представителей различных стран, посещающих Республику Беларусь, у работников предприятий гостиничного бизнеса по 21 личностной характеристике семантического дифференциала. После кластерного анализа выделено 8 базовых кластеров. Первый кластер сформировали мужчины и женщины Украины, Италии и женщины России. Второй кластер составили мужчины России и Турции. Третий – исключительно турецкие женщины. Четвертый кластер – мужчины и женщины Беларуси. В состав пятого кластера вошли женщины Соединенного Королевства Великобритании и Северной Ирландии, Швейцарии, Германии, Польши, Франции, США. В шестой – женщины Литвы, Латвии, Израиля, Эстонии, Китая. В седьмой – мужчины Израиля и Китая. В восьмой – мужчины Литвы, Латвии, Эстонии, Польши, Франции, США, Соединенного Королевства Великобритании и Северной Ирландии, Швейцарии, Германии. Выявлены и описаны различия между кластерами.= In article were studied social representations of tourists – men and women, representatives from different countries visiting the Republic of Belarus of the hospitality industry employees by the method of semantic differential by 21 personal characteristics. As a result of cluster analysis, 8 clusters were identified. The first cluster included men and women of Ukraine, Italy and women of Russia. The second cluster consisted of men from Russia and Turkey. The third cluster was formed exclusively by Turkish woman. The fourth cluster was formed by men and women of Belarus. The fifth cluster included women from the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, Switzerland, Germany, Poland, France and United States. The sixth cluster was formed by women of Lithuania, Latvia, Israel, Estonia, China. The seventh cluster included men from Israel and China. The eighth cluster was formed by men of Lithuania, Latvia, Estonia, Poland, France, United States, United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, Switzerland, Germany. Were identified and described differences between clusters.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2019. - № 15-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психологияru_RU
dc.subjectСоциальные репрезентацииru_RU
dc.subjectСемантический дифференциалru_RU
dc.subjectГостиничный бизнесru_RU
dc.subjectИндустрия гостеприимстваru_RU
dc.subjectИностранные туристыru_RU
dc.subjectSocial representationsru_RU
dc.subjectSemantic differentialru_RU
dc.subjectHotel businessru_RU
dc.subjectHospitality industryru_RU
dc.subjectForeign touristsru_RU
dc.titleСоциальные репрезентации туристов – мужчин и женщин – представителей различных стран у работников предприятий гостиничного бизнесаru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc316+338.48-
Appears in Collections:2019, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
58-65.pdf622.49 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.