Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/24248
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКонышева, А. В.-
dc.date.accessioned2020-01-17T13:00:27Z-
dc.date.available2020-01-17T13:00:27Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2019. - № 15. - С. 25-30.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/24248-
dc.descriptionConcept-Maps as a Didactic Means For Teaching Foreign Language to Students of Non-Language Specialities in University A. Konyshevaru_RU
dc.description.abstractРассматриваются особенности обучения иностранному языку студентов неязыковых специальностей вуза с использованием концепт-карт как важного дидактического средства наглядности. Применение концепт-карт на занятиях улучшает процесс усвоения учебного материала, стимулирует когнитивные знания, а также позволяет повысить эффективность восприятия материала, обработка которого занимает минимум времени. Концепт-карта – это визуальный способ представления информации, отображающий связи между понятиями. Применение концепт-карт в иноязычном образовании в вузе позволяет представить информацию в компактном и удобном для восприятия и использования виде. Это способствует расширению и углублению знаний, т.к. придает любому мыслимому процессу зримую форму, создавая четкие и устойчивые образы любой сложности; делает занятия более динамичными, информативными, соответствующими современным образовательным требованиям.=This article examines the characteristics of teaching foreign language to students of non-language specialities in University using concept-maps as an important didactic means of visibility. Application of concept-maps at the lessons improves the learning process, stimulates the cognitive knowledge, as well as makes it possible to increase the perception of the material, processing of which takes a minimum of time. Concept-map is a visual way to represent information, showing the relationships between ideas. In other words it is a scheme, in the center of which there is a key idea and from it in different directions there are the main ideas which need to be opened. Application of concept-maps in foreign language education in University allows to present information in a compact and convenient way for perception and usage. It promotes the expansion and deepening of the knowledge, because it gives to any conceivable process a visible form; creating a clear and stable images of any complexity; makes lessons more dynamic, informative, relevant to modern educational requirements.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2019. - № 15-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectМетодикаru_RU
dc.subjectКонцепт-картаru_RU
dc.subjectИностранный языкru_RU
dc.subjectЗрительные образыru_RU
dc.subjectКлючевые понятияru_RU
dc.subjectПознавательная деятельностьru_RU
dc.subjectРазвитие мышленияru_RU
dc.subjectConcept-mapru_RU
dc.subjectForeign languageru_RU
dc.subjectVisible imagesru_RU
dc.subjectKey notionsru_RU
dc.subjectCognitive activitiesru_RU
dc.subjectDevelopment of thinkingru_RU
dc.titleКонцепт-карты как дидактическое средство обучения иностранному языку студентов неязыковых специальностей в вузеru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc372.8:81-
Appears in Collections:2019, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
25-30.pdf202.2 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.