Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/25805
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШавлюга, О. А.-
dc.contributor.authorShavlyuga, O.-
dc.date.accessioned2020-12-11T11:07:30Z-
dc.date.available2020-12-11T11:07:30Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationШавлюга, О. А. Применение форсайт-технологий в маркетинговой деятельности современных предприятий / О. А. Шавлюга // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки. - 2020. - № 13. - С. 94-98.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1632-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/25805-
dc.description.abstractРассмотрены вопросы применения форсайт-технологий в маркетинговой деятельности, приведен анализ литературных источников, посвященных данной теме, проанализированы особенности понятий «форсайт» и «прогнозирование». Предложен состав факторов, которые необходимо учитывать при разработке сценария плана маркетинга и перечень форсайт-участников. Представлены разработанные автором сценарии плана маркетинга предприятия.= The article discusses the issues of using foresight technologies in marketing activities, provides an analysis of the literature on this topic, analyzes the features of the concepts of "foresight" and "forecasting". The list of factors that must be taken into account when developing a marketing scenario plan and a list of foresight participants are proposed. The scripts of the enterprise marketing plan developed by the author are presented.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя D, Эканамічныя і юрыдычныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series D, Economics and law sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия D, Экономические и юридические науки;2020. - № 13-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические наукиru_RU
dc.subjectМаркетингru_RU
dc.subjectФорсайтru_RU
dc.subjectФорсайт-технологииru_RU
dc.subjectПрогнозированиеru_RU
dc.subjectСценарное моделированиеru_RU
dc.subjectСценарийru_RU
dc.subjectMarketingru_RU
dc.subjectForesightru_RU
dc.subjectForesight technologiesru_RU
dc.subjectForecastingru_RU
dc.subjectScenario modelingru_RU
dc.subjectScenarioru_RU
dc.titleПрименение форсайт-технологий в маркетинговой деятельности современных предприятийru_RU
dc.title.alternativeApplication of Foresight Technologies in the Marketing Activities of Modern Enterprisesen
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc339.138-
Appears in Collections:2020, № 13

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
94-98.pdf208.51 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.