Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/32412
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Наумов, Д. И. | ru_RU |
dc.contributor.author | Naumov, D. | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-28T12:35:19Z | - |
dc.date.available | 2022-06-28T12:35:19Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Наумов, Д. И. Военно-историческая реконструкция как инструмент формирования исторической памяти учащейся и студенческой молодежи: философский аспект / Д. И. Наумов // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2022. - № 7. - С. 85-91. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/32412 | - |
dc.description.abstract | Рассматривается проблематика формирования исторической памяти учащейся и студенческой молодежи средствами военно-исторической реконструкции. Сущность и содержание данного процесса представлены в контексте теоретических положений концепции жизненно-стилевых стратегий молодежной повседневности и реальной практики развития движения военно-исторической реконструкции в стране. | - |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2022. - № 7 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.title | Военно-историческая реконструкция как инструмент формирования исторической памяти учащейся и студенческой молодежи: философский аспект | ru_RU |
dc.title.alternative | Reconstruction of Military History as a Tool for Forming the Historical Memory of Schoolchildren and Student Youth: a Philosophical Aspect | - |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.description.alternative | The article discusses the problems of forming historical memories of schoolchildren and student youth through military-historical reconstruction. It is analyzed in the light of theoretical formulations of the concept of styles and principles of youth everyday life and its practical implementation of the development of military-historical reconstructions in the country so that it reflects both the essence and content of this process. | - |
dc.citation.spage | 85 | ru_RU |
dc.citation.epage | 91 | ru_RU |
Appears in Collections: | 2022, № 7 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.