Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/32414
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛухверчик, В. Н.ru_RU
dc.contributor.authorLukhverchyk, V.-
dc.date.accessioned2022-06-28T12:35:19Z-
dc.date.available2022-06-28T12:35:19Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationЛухверчик, В. Н. Актуализация проблем адаптации начинающих педагогов / В. Н. Лухверчик // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2022. - № 7. - С. 8-10.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/32414-
dc.description.abstractОбоснованы актуальность исследования проблем адаптации начинающих педагогов, структура, основные процедуры и проблемы данного процесса. Обозначена поддержка молодых специалистов государством. Раскрыты элементы содержания профессиональной и психологической адаптации. Подчеркнуты отдельные факторы снижения ее негативных последствий. Проанализированы результаты опроса молодых педагогов.-
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2022. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleАктуализация проблем адаптации начинающих педагоговru_RU
dc.title.alternativeActualisation of Adaptation Problems among Beginning Teachers-
dc.typeArticleru_RU
dc.description.alternativeThe relevance of studying of adaptation problems of beginning teachers, the structure, basic procedures and problems of this process are substantiated. Support for young specialists by the state is indicated. The elements of the content of professional and psychological adaptation are revealed. Separate factors for reducing its negative consequences are indicated. The results of the survey of young teachers are analyzed.-
dc.citation.spage8ru_RU
dc.citation.epage10ru_RU
Appears in Collections:2022, № 7

Files in This Item:
File SizeFormat 
8-10.pdf188.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.