Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/32414
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Лухверчик, В. Н. | ru_RU |
dc.contributor.author | Lukhverchyk, V. | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-28T12:35:19Z | - |
dc.date.available | 2022-06-28T12:35:19Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Лухверчик, В. Н. Актуализация проблем адаптации начинающих педагогов / В. Н. Лухверчик // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2022. - № 7. - С. 8-10. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/32414 | - |
dc.description.abstract | Обоснованы актуальность исследования проблем адаптации начинающих педагогов, структура, основные процедуры и проблемы данного процесса. Обозначена поддержка молодых специалистов государством. Раскрыты элементы содержания профессиональной и психологической адаптации. Подчеркнуты отдельные факторы снижения ее негативных последствий. Проанализированы результаты опроса молодых педагогов. | - |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2022. - № 7 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.title | Актуализация проблем адаптации начинающих педагогов | ru_RU |
dc.title.alternative | Actualisation of Adaptation Problems among Beginning Teachers | - |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.description.alternative | The relevance of studying of adaptation problems of beginning teachers, the structure, basic procedures and problems of this process are substantiated. Support for young specialists by the state is indicated. The elements of the content of professional and psychological adaptation are revealed. Separate factors for reducing its negative consequences are indicated. The results of the survey of young teachers are analyzed. | - |
dc.citation.spage | 8 | ru_RU |
dc.citation.epage | 10 | ru_RU |
Appears in Collections: | 2022, № 7 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.