Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/32416
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБураченок, И. Б.ru_RU
dc.contributor.authorМателенок, А. П.ru_RU
dc.contributor.authorВакульчик, В. С.ru_RU
dc.contributor.authorBurachenok, I.-
dc.contributor.authorMatelenok, A.-
dc.contributor.authorVakul'chik, V.-
dc.date.accessioned2022-06-28T12:35:19Z-
dc.date.available2022-06-28T12:35:19Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationБураченок, И. Б. Интерактивные формы и методы обучения студентов на примере их реализации в лекции «Базовые механизмы манипулирования данными» / И. Б. Бураченок, А. П. Мателенок, В. С. Вакульчик // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2022. - № 7. - С. 14-20.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/32416-
dc.description.abstractПредставлены педагогические возможности внедрения интерактивных форм и методов обучения на примере лекции «Базовые механизмы манипулирования данными», читаемой в курсе «Базы данных». Рассмотрена методика применения интерактивной формы «работа в командах», а также комплексного сочетания следующих интерактивных методов: деловые игры «Конгресс археологов» и «Активное структурирование»; мини-проект с элементами мозгового штурма; метод проектов «Командное реконструирование модели»; методы дискуссий «Кейс-метод» и «Вверх ногами»; круглый стол. Определяется направленность интерактивного обучения на формирование универсальных, базовых профессиональных, специализированных компетенций студентов, повышение их собственной активности студентов, их мотивации к самостоятельной познавательной деятельности.-
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2022. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleИнтерактивные формы и методы обучения студентов на примере их реализации в лекции «Базовые механизмы манипулирования данными»ru_RU
dc.title.alternativeInteractive Forms and Methods af Learning Students on the Example of their Implementation in Lectures “Basic Mechanisms of Data Manipulation”-
dc.typeArticleru_RU
dc.description.alternativeThe article presents the pedagogical possibilities of introducing interactive forms and teaching methods on the example of the lecture “Basic mechanisms of data manipulation”, read in the course “Databases”. The method of applying the interactive form – “work in teams, as well as a complex combination of the following interactive methods” is considered: business game – «congress-archaeologists”; business game – «active structuring”; mini-project with elements of «brainstorming”; project method – «team reconstruction of the model”; discussion method – ”ase method”; the method of discussions is “upside down”; “round table”. The article defines the focus of interactive learning on the formation of universal, basic professional, specialized competencies of students, increasing their own activity of students, their motivation for independent cognitive activity.-
dc.citation.spage14ru_RU
dc.citation.epage20ru_RU
Appears in Collections:2022, № 7

Files in This Item:
File SizeFormat 
14-20.pdf341.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.