Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/32939
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Нанос, А. В. | - |
dc.contributor.author | Nanas, A. | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-01T11:31:45Z | - |
dc.date.available | 2022-09-01T11:31:45Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Нанос, А. В. «Операция “Шейлок”. Признание» Филипа Рота как метароман / А. В. Нанос // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки. - 2022. - № 9. - С. 111-117. | ru_RU |
dc.identifier.issn | 2070-1608 | - |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/32939 | - |
dc.description.abstract | В статье рассматриваются художественно-повествовательные характеристики романа «Операция “Шейлок”. Признание» американского писателя Филипа Рота. Среди них – рефлексия над текстом, автобиографичность, интертекстуальность, историографичность и нелинейная структура сюжета. Совокупность этих характеристик позволяет отнести произведение к метароману, т.е. роману, для которого характерно изображение не только мира героев, но и процесса создания этого мира. Используя подобную двуплановость, Филип Рот размышляет о том, насколько зыбка граница между реальными и вымышленными событиями, подчеркивает ошибочность постановки знака равенства между писателеми создаваемыми им персонажами, а также исследует вопрос поиска идентичности.= The article considers the artistic and narrative characteristics of the novel “Operation Shylock: A Confession” by American writer Philip Roth. Among them are self-reflection, autobiographical nature, intertextuality, historiographic element and non-linear structure of the plot. The combination of these characteristics allows us to classify the work as metafiction which is characterized by the image of not only the world of heroes, but also the process of creating this world. Using this duality, Philip Roth reflects on how fragile the boundary between real and fictional events is, emphasizes the fallacy of stating the equality between the writer and the characters he creates, and also explores the issue of identity search. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия A, Гуманитарные науки;2022. - № 9 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Research Subject Categories::HUMANITIES and RELIGION::Languages and linguistics | ru_RU |
dc.title | «Операция “Шейлок”. Признание» Филипа Рота как метароман | ru_RU |
dc.title.alternative | “Operation Shylock: a Confession” by Philip Roth as Metafiction | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.udc | 821.111(73).09(043.3) | - |
Appears in Collections: | 2022, № 9 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
111-117.pdf | 769.84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.