Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/32986
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Белых, Ю. Э. | - |
dc.contributor.author | Китурко, И. Ф. | - |
dc.contributor.author | Романовский, Ю. Я. | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-09T07:15:42Z | - |
dc.date.available | 2022-09-09T07:15:42Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Белых, Ю. Э. Опережающее развитие университета: стратегия и достижения / Ю. Э. Белых, И. Ф. Китурко, Ю. Я. Романовский // Вышэйшая школа: навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. – 2020. – № 4(138). – С. 6-9. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/32986 | - |
dc.description.abstract | Стратегический подход в университетском менеджменте особенно актуален, поскольку университеты отличаются значительными масштабами деятельности, разнообразием и высоким уровнем сложности задач реализации основных и обеспечивающих процессов деятельности, особо продолжительным периодом реализации цикла от проектирования образовательной услуги до выпуска и трудоустройства выпускников. Информационные технологии, их изменение и развитие с нарастающей скоростью – один из ведущих факторов трансформации университета, который не только обусловливает изменения, но и предоставляет новые возможности для их реализации. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Минск : РИВШ | ru_RU |
dc.title | Опережающее развитие университета: стратегия и достижения | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.description.alternative | Universities are characterized by the scale of their activities, by the diversity and great complexity of the main and supporting processes, and by the long period of the implementation of the life cycle from the stage of designing educational services to the stages of completing education and employment of graduates. Thus, the strategic approach to university management is extremely relevant in connection with the listed features. Information technologies, and their accelerated development, are the leading factors in the transformation of the university, which not only cause changes, but also provide new opportunities for implementing changes. | - |
Appears in Collections: | Математическое образование |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.