Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/36251
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Норова, Б. Ю. | ru_RU |
dc.contributor.author | Касимова, С. С. | ru_RU |
dc.contributor.author | Norova, B. | en_EN |
dc.contributor.author | Kasimova, S. | en_EN |
dc.date.accessioned | 2022-12-05T12:57:43Z | - |
dc.date.available | 2022-12-05T12:57:43Z | - |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Норова, Б. Ю. Developing the intercultural dimension in a foreign language teaching / Б. Ю. Норова // Нацыянальны характар і спосабы яго ўвасаблення ў культуры і мове ва ўмовах мульцікультурнага асяроддзя : электрон. сб. материалов II междунар. науч. конф., Полоцк, 24–25 марта 2022 г. / Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой ; ред. кол.: Н. В. Нестер [и др.]. – Новополоцк, 2022. – С. 292-295. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/36251 | - |
dc.description.abstract | Преподавание и изучение иностранного языка не означает только непосредственное обучение лингвистическим навыкам, таким как фонология, морфология, словарный запас и синтаксис. В дополнение к грамматической компетенции культурно компетентный учащийся должен обладать социолингвистической компетенцией, прагматической компетенцией, социокультурными знаниями и межкультурной осведомленностью. Культура, согласно одному определению, это ценности, традиции, обычаи, искусства и институты, разделяемые группой людей, объединенных национальностью, этнической принадлежностью, религией или языком. За последние несколько десятилетий интерес учителей иностранных языков к межкультурной коммуникации возрос. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой | ru_RU |
dc.title | Developing the intercultural dimension in a foreign language teaching | ru_RU |
dc.title.alternative | Развитие межкультурного измерения в преподавании иностранного языка | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.description.alternative | Teaching and learning a foreign language does not mean only direct instruction in linguistic skills such as phonology, morphology, vocabulary, and syntax. In addition to grammatical competence, a culturally competent student should have sociolinguistic competence, pragmatic competence, sociocultural knowledge, and intercultural awareness. Culture, according to one definition, is values, traditions, customs, arts and institutions shared by a group of people united by nationality, ethnicity, religion or language. Foreign language teachers’ interest in intercultural communication has increased over the past few decades. | ru_RU |
dc.citation.spage | 292 | ru_RU |
dc.citation.epage | 295 | ru_RU |
Appears in Collections: | Нацыянальны характар і спосабы яго ўвасаблення ў культуры і мове ва ўмовах мульцікультурнага асяроддзя. 2022 |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
292-295.pdf | 611.44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.