Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/36255
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Рахманова, А. Х. | ru_RU |
dc.contributor.author | Rakhmanova, A. | en_EN |
dc.date.accessioned | 2022-12-05T12:57:43Z | - |
dc.date.available | 2022-12-05T12:57:43Z | - |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Рахманова, А. Х. Коранические мотивы и их репрезентация в «Подражаниях Корану» А. С. Пушкина / А. Х. Рахманова // Нацыянальны характар і спосабы яго ўвасаблення ў культуры і мове ва ўмовах мульцікультурнага асяроддзя : электрон. сб. материалов II междунар. науч. конф., Полоцк, 24–25 марта 2022 г. / Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой ; ред. кол.: Н. В. Нестер [и др.]. – Новополоцк, 2022. – С. 316-320. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/36255 | - |
dc.description.abstract | В статье на материале «Подражаний Пушкину» А. Пушкина прослеживается использование коранических мотивов и реминисценций, рассматриваемых в контексте рецептивной эстетики художника, анализируется важность использования реминисценций Священного писания, выясняются особенности воплощения смыслов Корана в эстетическом наследии писателя. Методология анализа определяется теорией системно-концептуального подхода к изучаемому материалу, позволяющего рассматривать цикл А. Пушкина не просто как образец ориентального творчества поэта, а как явление, формирующее новый подход к решению данной темы. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой | ru_RU |
dc.title | Коранические мотивы и их репрезентация в «Подражаниях Корану» А. С. Пушкина | ru_RU |
dc.title.alternative | Koranic Motifs and their Representation in «Imitations of the Koran» by A. S. Pushkin | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.description.alternative | Based on A. Pushkin’s «Imitations of Pushkin», the article traces the use of the Koranic motifs and reminiscences, considered in the context of the artist's receptive aesthetics, analyzes the importance of using reminiscences of the Holy Scriptures, reveals the features of the embodiment of the meanings of the Koran in the writer's aesthetic heritage. The methodology of the analysis is determined by the theory of a system-conceptual approach to the material being studied, which makes it possible to consider A. Pushkin’s cycle not just as an example of the poet’s oriental creativity, but as a phenomenon that forms a new approach to solving this topic. | ru_RU |
dc.citation.spage | 316 | ru_RU |
dc.citation.epage | 320 | ru_RU |
Appears in Collections: | Нацыянальны характар і спосабы яго ўвасаблення ў культуры і мове ва ўмовах мульцікультурнага асяроддзя. 2022 |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
316-320.pdf | 607.54 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.