Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/38184
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Синило, Г. В. | ru_RU |
dc.date.accessioned | 2023-03-03T13:23:31Z | - |
dc.date.available | 2023-03-03T13:23:31Z | - |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Синило, Г. В. Авторское «Я» в поэзии Андреаса Грифиуса / Г. В. Синило // Гугнинские чтения [Электронный ресурс]: электронный сборник статей I Международной научной конференции, Полоцк, 5–6 мая 2022 г. / Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой. – Новополоцк, 2022. – С. 80-90. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/38184 | - |
dc.description.abstract | В статье рассматривается проблема соотношения универсального и индивидуального в лирике, проблема присутствия авторского «Я» как личности в лирическом стихотворении на примере лирики крупнейшего поэта немецкого барокко Андреаса Грифиуса (Andreas Gryphius, 1616–1664). Показывается, что именно Грифиус прокладывает в немецкой поэзии дорогу «лирике переживаний» (Erlebnislyrik), соединяя обобщенность образов с непосредственно пережитым опытом. Утверждается, что для подлинного понимания лирической поэзии необходимо знание специфики судьбы и личности ее создателя. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой | ru_RU |
dc.title | Авторское «Я» в поэзии Андреаса Грифиуса | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.description.alternative | In this paper, we consider the problem of the relationship between the universal and the individual in lyrics, the problem of the presence of the author's "I" as a person in a lyric poem on the example of the lyrics of the greatest poet of the German Baroque Andreas Gryphius (1616–1664). We show that it is Gryphius who paves the way for the “lyric of experiences” (Erlebnislyrik) in German poetry, connecting the generalization of images with directly experienced experience. We argue that for a true understanding of lyric poetry, knowledge of the specifics of the fate and personality of its creator is necessary. | ru_RU |
dc.citation.spage | 80 | ru_RU |
dc.citation.epage | 90 | ru_RU |
Appears in Collections: | Гугнинские чтения. 2022 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.