Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/38239
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Веремей, Г. А. | ru_RU |
dc.contributor.author | Veremey, G. | en_EN |
dc.date.accessioned | 2023-03-09T08:44:50Z | - |
dc.date.available | 2023-03-09T08:44:50Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Веремей, Г. А. Практические методы оценки износа седел клапанов в процессе дефектации / Г. А. Веремей // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия B, Промышленность. Прикладные науки. - 2023. - № 1 (47). - С. 71-76. - DOI: 10.52928/2070-1616-2023-47-1-71-76. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/38239 | - |
dc.description.abstract | Рассмотрена актуальная проблематика получения объективных результатов при оценке состояния изношенных поверхностей седел клапанов газораспределительного механизма двигателя внутреннего сгорания, а также несовершенства существующих методов оценки локального и интегрального износа в задачах дефектации при проведении восстановительных ремонтов в авторемонтном производстве. Обоснована необходимость математического подхода к решению поставленных задач путем оценки состояния изношенных поверхностей со сложнопеременной топографией за счет разработанной геометрической интерполяционной 3D-модели, дающей описание восстанавливаемому профилю в процессе дефектации седел клапанов. Предложены практические методы оценки степени износа седел клапанов на базе математической 3D-модели за счет внедрения методики применения кругло- и профилограмм с использованием точного контрольномерительного оборудования. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой | ru_RU |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.title | Практические методы оценки износа седел клапанов в процессе дефектации | ru_RU |
dc.title.alternative | Practical Methods of the Valve Seats Wear Assessing in the Flow Defection Process | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.citation.spage | 71 | ru_RU |
dc.citation.epage | 76 | ru_RU |
dc.identifier.doi | 10.52928/2070-1616-2023-47-1-71-76 | - |
local.description.annotation | The actual issue of obtaining objective results when assessing the state of the valve seats worn surfaces of the valve timing gear of an internal combustion engine has been considered in this article, as well as the imperfections of existing methods for assessing local and integral wear in the problems of flaw detection during overhauls in vehicle repair industry. The need for a mathematical approach in solving the posed problems has been confirmed by assessing the state of worn surfaces with complex-variable topography due to the developed geometric interpolation 3D model that describes the profile to be restored in the valve seats flaw detection process. Practical methods for assessing the degree of valve seats wear have been offered on the basis of a mathematical 3D model through the introduction of a technique for using circular diagrams and profilograms using precise control and measuring equipment. | ru_RU |
Appears in Collections: | 2023, № 1 (47) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.