Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/38255
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКапский, Д. В.ru_RU
dc.contributor.authorБогданович, С. В.ru_RU
dc.contributor.authorБуртыль, Ю. В.ru_RU
dc.contributor.authorKapskii, D.en_EN
dc.contributor.authorBogdanovich, S.en_EN
dc.contributor.authorBurtyl, Yu.en_EN
dc.date.accessioned2023-03-09T08:44:51Z-
dc.date.available2023-03-09T08:44:51Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationКапский, Д. В. Чувствительность транспортной отрасли к изменению климата / Д. В. Капский, С. В. Богданович, Ю. В. Буртыль // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия B, Промышленность. Прикладные науки. - 2023. - № 1 (47). - С. 54-59. - DOI: 10.52928/2070-1616-2023-47-1-54-59.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/38255-
dc.description.abstractРассмотрены основные аспекты, связанные с чувствительностью транспортной отрасли (транспорта и транспортной инфраструктуры) к изменениям климата и необходимостью принятия адаптационных мер, направленных на повышение ее устойчивости к действию климатических факторов. Разработка эффективных стратегий адаптации требует целенаправленного изучения факторов уязвимости. В статье проанализированы виды транспорта Республики Беларусь с учетом наиболее применяемых индикаторов воздействия и уязвимости для оценки чувствительности по данным отрасли отдельно и в совокупности.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleЧувствительность транспортной отрасли к изменению климатаru_RU
dc.title.alternativeSensitivity of the Transport Industry to Climate Changeru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage54ru_RU
dc.citation.epage59ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1616-2023-47-1-54-59-
local.description.annotationТhe article discusses the main aspects related to the sensitivity of the transport industry (transport and transport infrastructure) to climate change, taking into account its adaptive capabilities with the further development of negative consequences and for their mitigation when using less costly, low-capital-intensive measures to reduce this negative impact. The assessments were made for all modes of transport in the Republic of Belarus, taking into account the most used indicators of impact and vulnerability to assess sensitivity for these industries separately and in aggregate.ru_RU
Appears in Collections:2023, № 1 (47)

Files in This Item:
File SizeFormat 
54-59.pdf328.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.