Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/38513
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМолохович, М. В.ru_RU
dc.contributor.authorMalakhovich, M.en_EN
dc.date.accessioned2023-06-02T06:01:55Z-
dc.date.available2023-06-02T06:01:55Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationМолохович, М. В. Методология выбора формы корпоративного взаимодействия хозяйствующих субъектов в условиях инновационного развития экономики / М. В. Молохович // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки. - 2023. - № 1 (63). - С. 71-77. - DOI: 10.52928/2070-1632-2023-63-1-71-77.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/38513-
dc.description.abstractСтатья посвящена исследованию теоретических, методологических и практических аспектов выбора формы корпоративного взаимодействия хозяйствующих субъектов в условиях инновационного развития экономики. На основе проведенного исследования сформирована целостная методология осуществления данного выбора. Рассмотрены предпосылки построения различных систем корпоративного взаимодействия в ключевых отраслях народного хозяйства, предопределяющие выбор той или иной формы сотрудничества. Выработан алгоритм действий, обеспечивающих его эффективную реализацию. Определены критерии выбора формы корпоративного взаимодействия хозяйствующих субъектов, учитывающие как специфику отрасли, так и особенности инновационного развития экономики и позволяющие повысить обоснованность создания её субъектами корпоративных формирований. На примере субъектов рынка овощной продукции проведена оценка перспектив создания основных видов корпоративных структур, подтвердившая целесообразность применения предложенного подхода на стадии выбора наиболее приемлемых форм корпоративного взаимодействия хозяйствующих субъектов и принятия решения об их дальнейшем развитии.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleМетодология выбора формы корпоративного взаимодействия хозяйствующих субъектов в условиях инновационного развития экономикиru_RU
dc.title.alternativeMethodology for Choosing the Form of Corporate Interaction of Business Entities in the Conditions of Innovative Development of the Economyru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage71ru_RU
dc.citation.epage77ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1632-2023-63-1-71-77-
local.description.annotationThe article is devoted to the study of theoretical, methodological and practical aspects of choosing the form of corporate interaction between economic entities in the conditions of innovative development of the economy. On the basis of the study, a holistic methodology for the implementation of this choice has been formed. The prerequisites for building various systems of corporate interaction in key sectors of the national economy, which predetermine the choice of one form or another of cooperation, are considered. An algorithm of actions has been developed to ensure its effective implementation. The criteria for choosing the form of corporate interaction between economic entities are determined, taking into account both the specifics of the industry and the features of the innovative development of the economy and allowing to increase the validity of the creation of corporate formations by its entities. Based on the example of the subjects of the vegetable market, an assessment was made of the prospects for creating the main types of corporate structures, which confirmed the feasibility of applying the proposed approach at the stage of choosing the most appropriate forms of corporate interaction between economic entities and making a decision on their further development.ru_RU
Appears in Collections:2023, № 1 (63)

Files in This Item:
File SizeFormat 
71-77.pdf572.06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.