Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/41382
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКрылова, А. С.ru_RU
dc.contributor.authorАндреева, И. Н.ru_RU
dc.contributor.authorKrylova, A.en_EN
dc.contributor.authorAndreeva, I.en_EN
dc.date.accessioned2023-12-11T12:08:40Z-
dc.date.available2023-12-11T12:08:40Z-
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationКрылова, А. С. Ненасильственное общение как эффективный способ взаимодействия с окружающими / А. С. Крылова, И. Н. Андреева // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 2(40). - С. 77-79. – DOI 10.52928/2070-1640-2023-40-2-77-79.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/41382-
dc.description.abstractПредставлены результаты теоретического анализа модели ненасильственного общения, предложенной М. Розенбергом. Подробно описаны четыре компонента концепции ненасильственного общения, позволяющие выстраивать доверительные и бесконфликтные взаимоотношения с окружающими людьми: наблюдение, чувства, потребности и просьбы. Обоснована необходимость более подробного изучения и применения концеп- ции ненасильственного общения. Следует отметить, что модель ненасильственного общения может быть эффективно применена во всех сферах общения: семейные отношения, школа, терапия и консультирование, споры и конфликты. Предложены несколько способов просвещения людей в области ненасильственного общения и некоторые методы, способствующие развитию навыков ненасильственного общения. Ясность и точность – главный принцип метода ненасильственного общения, разработанного М. Розенбергом. Освоив четыре его основных составляющих, люди научаться говорить так, чтобы собеседник смог его услышать и понять. В результате общение станет эффективным.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleНенасильственное общение как эффективный способ взаимодействия с окружающимиru_RU
dc.title.alternativeNonviolent Communication is an Effective Way of Interacting With Othersru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage77ru_RU
dc.citation.epage79ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1640-2023-40-2-77-79
local.description.annotationThe article presents a theoretical review devoted to the model of nonviolent communication proposed by M. Rosenberg. Four components of the concept of nonviolent communication are described in detail, which allow building trusting and conflict-free relationships with people around them. Observation, feelings, needs, and requests are the four components of the nonviolent communication model. The necessity of a more detailed study and application of the concept of nonviolent communication is substantiated. It should be noted that the model of nonviolent communication can be effectively applied in all spheres of communication: family relations, school, therapy and counseling, disputes and conflicts. Several ways of educating people in the field of nonviolent communication and some methods that contribute to the development of nonviolent communication skills are proposed. Clarity and accuracy is the main principle of the method of nonviolent communication developed by M. Rosenberg. Having mastered his four basic rules, people learn to speak so that the interlocutor can hear and understand him. As a result, communication will become effective.ru_RU
Appears in Collections:2023, № 2 (40)

Files in This Item:
File SizeFormat 
77-79.pdf203.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.