Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/41387
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМолохович, М. В.ru_RU
dc.contributor.authorMalakhovich, M.en_EN
dc.date.accessioned2023-12-11T12:08:40Z-
dc.date.available2023-12-11T12:08:40Z-
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationМолохович, М. В. Совершенствование методологических основ развития профессиональных компетенций студентов экономических специальностей: авторский подход / М. В. Молохович // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 2(40). - С. 6-11. – DOI 10.52928/2070-1640-2023-40-2-6-11.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/41387-
dc.description.abstractСтатья посвящена исследованию методологических основ развития профессиональных компетенций студентов экономических специальностей. Изучена сущность данных компетенций, рассмотрены различные подходы к ее толкованию, определены их преимущества и недостатки. Проведен анализ современных видов про- фессиональных компетенций специалистов экономического профиля, позволивший сгруппировать их в несколько укрупненных групп и определить возможности их дополнения. На основе результатов проведенного исследова- ния разработан авторский подход к совершенствованию методологических основ развития профессиональных компетенций студентов экономических специальностей, включающий обоснование авторской трактовки термина «профессиональные компетенции» и расширение видового состава данных компетенций с учетом реалий современного мира.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleСовершенствование методологических основ развития профессиональных компетенций студентов экономических специальностей: авторский подходru_RU
dc.title.alternativeImproving the Methodological Foundations for the Development of Professional Competences of Students in Economic Specialties: the Author's Approachru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage6ru_RU
dc.citation.epage11ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1640-2023-40-2-6-11
local.description.annotationThe article is devoted to the study of the methodological foundations for the development of professional competencies of students of economic specialties. The essence of these competencies is studied, various approaches to its interpretation are considered, their advantages and disadvantages are identified. An analysis of modern types of professional competencies of economic specialists was carried out, which made it possible to group them into several enlarged groups and determine the possibilities for supplementing them. Based on the results of the study, an author's approach to improving the methodological foundations for the development of professional competencies of students of economic specialties was developed, including the substantiation of the author's interpretation of the term «professional competencies» and expanding the specific composition of these competencies, taking into account the realities of the modern world.ru_RU
Appears in Collections:2023, № 2 (40)

Files in This Item:
File SizeFormat 
6-11.pdf251.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.