Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/41394
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Иванов, С. А. | ru_RU |
dc.contributor.author | Старченко, В. Н. | ru_RU |
dc.contributor.author | Ivanou, S. | en_EN |
dc.contributor.author | Starchanka, U. | en_EN |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T12:08:41Z | - |
dc.date.available | 2023-12-11T12:08:41Z | - |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Иванов, С. А. Экспериментальное обоснование методики формирования олимпийских знаний студентов факультета физической культуры специальности 1-03 02 01 «Физическая культура» в учебно-образовательном процессе / С. А. Иванов, В. Н. Старченко // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 2(40). - С. 33-37. – DOI 10.52928/2070-1640-2023-40-2-33-37. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/41394 | - |
dc.description.abstract | Представлены результаты апробации авторской методики формирования олимпийских знаний студентов факультета физической культуры специальности 1-03 02 01 «Физическая культура» учреждения образования «Гомельский государственный университет имени Ф. Скорины». Авторская методика формирования олимпийских знаний студентов на репродуктивном, продуктивном и творческом уровнях отличается от традиционной приме- нением системы специально разработанных учебных заданий, включающих описание педагогической цели, использу- емых средств и методов педагогической работы, содержания учебных заданий, способов мотивации студентов и критериев успешности. Важным элементом методики является метрологически корректный диагностический инструментарий для определения уровня сформированности олимпийских знаний студентов. В результате апроба- ции установлено, что авторская методика в ходе формирующего педагогического эксперимента показала более высокую эффективность по сравнению с традиционной, что доказано математической обработкой результатов, продемонстрированных студентами экспериментальной и контрольной групп. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой | ru_RU |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.title | Экспериментальное обоснование методики формирования олимпийских знаний студентов факультета физической культуры специальности 1-03 02 01 «Физическая культура» в учебно-образовательном процессе | ru_RU |
dc.title.alternative | Experimental Substantiation of Methods of Formation of Olympic Knowledge of Students of the Faculty of Physical Culture of Specialty 1-03 02 01 «Physical Culture» in the Educational Process | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.citation.spage | 33 | ru_RU |
dc.citation.epage | 37 | ru_RU |
dc.identifier.doi | 10.52928/2070-1640-2023-40-2-33-37 | |
local.description.annotation | The article presents the results of approbation of the author’s methods of formation of Olympic knowledge of students of the Faculty of Physical Culture of specialty 1-03 02 01 «Physical culture» EI «Francisk Skorina Gomel State University». The author’s method of forming the Olympic knowledge of students at the reproductive, productive and creative levels differs from the traditional application of a system of specially designed study assignments, that includes a description of the pedagogical goal, the means and methods of pedagogical work used, the content of study assignments, ways of motivation of students and success criteria. An important element of the technique is metrologically correct diagnostic tools for determining the level of formation of Olympic knowledge of students. As a result of testing it has been established that the author’s method in the course of the formative pedagogical experiment showed a higher efficiency than the traditional, which is proved by mathematical processing of results, demonstrated by students of experimental and control groups. | ru_RU |
Appears in Collections: | 2023, № 2 (40) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.