Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/41523
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гриневич, В. С. | ru_RU |
dc.contributor.author | Grinevich, V. | en_EN |
dc.date.accessioned | 2023-12-21T10:35:36Z | - |
dc.date.available | 2023-12-21T10:35:36Z | - |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Гриневич, В. С. Роль судов общей юрисдикции в осуществлении конституционного контроля / В. С. Гриневич // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки. - 2023. - № 3 (65). - С. 79-83. - DOI: 10.52928/2070-1632-2023-65-3-79-83 | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/41523 | - |
dc.description.abstract | Рассматривается конституционный контроль и его осуществление в ходе взаимодействия судов общей юрисдикции с Конституционным Судом. Анализируется институт запроса судов, существовавший до конституционных изменений 2022 г. и закрепленный в новой редакции Конституции. Внимание уделено механизму реализации ч. 2 ст. 112 Конституции Республики Беларусь и его регламентации в законодательстве: выявлены аспекты, которые могут повлиять на формирование практики применения института запроса, сформулированы авторские предложения по совершенствованию механизма. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой | ru_RU |
dc.rights | open access | |
dc.title | Роль судов общей юрисдикции в осуществлении конституционного контроля | ru_RU |
dc.title.alternative | Role of Courts of General Jurisdiction in the Implementation of Constitutional Control | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.citation.spage | 79 | ru_RU |
dc.citation.epage | 83 | ru_RU |
dc.identifier.doi | 10.52928/2070-1632-2023-65-3-79-83 | |
local.description.annotation | Constitutional control and its implementation in the course of interaction between courts of general jurisdiction and the Constitutional Court are considered. The institution of inquiry from the courts, which existed before the constitutional changes of 2022 and enshrined in the new edition of the Constitution, is analyzed. Attention is paid to the mechanism for implementing part two of article 112 of the of the Constitution of the Republic of Belarus and its regulation in legislation: aspects that may influence the formation of the practice of using the institution of request are identified, and the author’s proposals for improving the mechanism are formulated. | ru_RU |
Appears in Collections: | 2023, № 3 (65) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.