Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/43082
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМунир, A. С.ru_RU
dc.contributor.authorМунир, A. С.en_EN
dc.date.accessioned2024-03-15T07:03:15Z-
dc.date.available2024-03-15T07:03:15Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationМунир, A. С. Communication Tactics on Russian, English, and Arabic Examples / A. С. Мунир // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия А, Гуманитарные науки. - 2024. - № 2 (70). - С. 72-76. - DOI: 10.52928/2070-1608-2024-70-2-72-76ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/43082-
dc.description.abstractThe study aims to acknowledge the communication tactics in the advertising texts used to implement strategies in the light of Russian, English, and Arabic examples. The paper considers the concept of advertising texts and the implementation of communication strategies into advertising texts, as well as highlights the main tactics, like "minus" tactics, positive presentation tactics, slander tactics, provocation tactics, warning tactics, deflecting or rejecting criticism tactics, cooperation tactics, motivation tactics and promise tactics. The study applies the methods of contextual and content analyses of advertising texts with reference to the methods of implementing communication strategies through text analysis as well as the advertising text. Results in describing the communication tactics and the language means that realise each tactic correspondingly.ru_RU
dc.language.isoenru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen access
dc.titleCommunication Tactics on Russian, English, and Arabic Examplesru_RU
dc.title.alternativeИзучение тактики межкультурной коммуникации: изучение рекламных текстов на примере русского, английского и арабского языковru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage72ru_RU
dc.citation.epage76ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1608-2024-70-2-72-76
local.description.annotationЦелью исследования является рассмотрение коммуникативных тактик в рекламных текстах, используе- мых для реализации стратегии, на примере русского, английского и арабского языков. В статье рассмотрено понятие рекламных текстов и реализация коммуникативных стратегий в рекламных текстах, а также выде- лены основные тактики, такие как тактика «минуса», тактика позитивного представления, тактика клеветы, тактика провокации, тактика предупреждения, тактика отклонения или отклонения критики, тактика со- трудничества, тактика мотивации и тактика обещания. В исследовании применяются методы контекстного и контент-анализа рекламных текстов с привязкой к методам реализации коммуникативной стратегии посред- ством анализа текста, а также текста рекламы. Описываются тактики коммуникации и языковые средства, реализующие каждую тактику соответственно.ru_RU
Appears in Collections:2024, № 2 (70)

Files in This Item:
File SizeFormat 
72-76.pdf362.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.