Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/44432
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorХорват, Й. Д.ru_RU
dc.contributor.authorHorvath, J. G.en_EN
dc.date.accessioned2024-06-18T10:24:36Z-
dc.date.available2024-06-18T10:24:36Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationХорват, Й. Д. Об оценке цифровой зрелости телекоммуникационных компаний / Й. Д. Хорват // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки. - 2024. - № 2(67). - С. 40-49. - DOI: 10.52928/2070-1632-2024-67-2-40-49ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/44432-
dc.description.abstractВ статье приведено краткое описание влияния современных мировых процессов на деятельность компаний вообще и телекоммуникационных компаний в частности. Приводится краткое систематизированное описание современных моделей и способов оценки цифровой зрелости предприятий и подробное описание методологии процесса оценки лояльности и доверия потребителей услуг телекоммуникационных компаний. Приведена авторская модель оценки цифровой зрелости телекоммуникационных компаний, полученная путём расширения модели Европейского индекса удовлетворенности потребителей (ECSI). Описана методика проведения элитных интервью, анкетирования большого количества респондентов, особенности обработки таких данных. Приводятся темы интервьюирования менеджеров высшего звена телекоммуникационных компаний Израиля по вопросам оценки цифровой зрелости. Также приводятся вопросы анкетирования пользователей телекоммуникационных компаний о лояльности, доверии потребителей, о приоритетах цифровизации.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleОб оценке цифровой зрелости телекоммуникационных компанийru_RU
dc.title.alternativeAbout the Methodology for Assessing the Digital Maturity of Telecommunication Companiesru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage40ru_RU
dc.citation.epage49ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1632-2024-67-2-40-49-
local.description.annotationThe article briefly describes the impact of modern global processes on the activities of companies in general and telecommunications companies in particular. A brief systematic description of contemporary models and methods for assessing the digital maturity of enterprises and a detailed description of the methodology for assessing the loyalty and trust of consumers of telecommunications services is provided. The author's model for evaluating the digital maturity of telecommunications companies, obtained by expanding the European Customer Satisfaction Index (ECSI) model, is presented. The methodology for conducting elite interviews, questioning a large number of respondents, and the features of processing such data are described. The topics of interviewing senior managers of telecommunications companies in Israel on the issues of assessing digital maturity are presented. Questions from a survey of telecommunications company users about loyalty, consumer trust, and digitalisation priorities are also given.ru_RU
Appears in Collections:2024, № 2 (67)

Files in This Item:
File SizeFormat 
40-49.pdf805.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.