Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/44777
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМох, Е. Н.ru_RU
dc.contributor.authorMokh, Н.en_EN
dc.date.accessioned2024-08-02T06:59:17Z-
dc.date.available2024-08-02T06:59:17Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationМох, Е. Н. Детские дома в системе государственных учреждений для детей, оставшихся без попечения родителей в БССР: типы, функции, роль в социализации воспитанников (1944–1956 гг.) / Е. Н. Мох // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия А, Гуманитарные науки. - 2024. - № 3 (71). - С. 88-93. - DOI: 10.52928/2070-1608-2024-71-3-88-93ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/44777-
dc.description.abstractВ статье рассматривается деятельность Народного комиссариата просвещения БССР по восстановлению детских домов в послевоенное время. Автором изучены особенности развития системы учреждений для осиротевших детей, анализируются основные нормативные документы, определявшие и регулировавшие механизм функционирования детских домов, проблемы их материального обеспечения, основные правила зачисления воспитанников в детские дома.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen access
dc.titleДетские дома в системе государственных учреждений для детей, оставшихся без попечения родителей в БССР: типы, функции, роль в социализации воспитанников (1944–1956 гг.)ru_RU
dc.title.alternativeChildren's Homes in the System of State Institutions for Orphans and Children Without Parental Care in the Bssr: Types, Functions, Their Role in the Socialization of Children (1944–1956)ru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1608-2024-71-3-88-93
local.description.annotationThe article examines the activities of the People's Commissariat of Education of the BSSR to solve the problems of child homelessness and neglect in the post-war period. The author examines the features of the development of the system of institutions for orphaned children, analyzes the main regulatory documents that determined and regulated the functioning of orphanages, the basic rules for accepting the enrollment of pupils, and the problems of material support for orphanages.ru_RU
Appears in Collections:2024, № 3 (71)

Files in This Item:
File SizeFormat 
88-93.pdf910.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.