Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/44777
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Мох, Е. Н. | ru_RU |
dc.contributor.author | Mokh, Н. | en_EN |
dc.date.accessioned | 2024-08-02T06:59:17Z | - |
dc.date.available | 2024-08-02T06:59:17Z | - |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Мох, Е. Н. Детские дома в системе государственных учреждений для детей, оставшихся без попечения родителей в БССР: типы, функции, роль в социализации воспитанников (1944–1956 гг.) / Е. Н. Мох // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия А, Гуманитарные науки. - 2024. - № 3 (71). - С. 88-93. - DOI: 10.52928/2070-1608-2024-71-3-88-93 | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/44777 | - |
dc.description.abstract | В статье рассматривается деятельность Народного комиссариата просвещения БССР по восстановлению детских домов в послевоенное время. Автором изучены особенности развития системы учреждений для осиротевших детей, анализируются основные нормативные документы, определявшие и регулировавшие механизм функционирования детских домов, проблемы их материального обеспечения, основные правила зачисления воспитанников в детские дома. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой | ru_RU |
dc.rights | open access | |
dc.title | Детские дома в системе государственных учреждений для детей, оставшихся без попечения родителей в БССР: типы, функции, роль в социализации воспитанников (1944–1956 гг.) | ru_RU |
dc.title.alternative | Children's Homes in the System of State Institutions for Orphans and Children Without Parental Care in the Bssr: Types, Functions, Their Role in the Socialization of Children (1944–1956) | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.doi | 10.52928/2070-1608-2024-71-3-88-93 | |
local.description.annotation | The article examines the activities of the People's Commissariat of Education of the BSSR to solve the problems of child homelessness and neglect in the post-war period. The author examines the features of the development of the system of institutions for orphaned children, analyzes the main regulatory documents that determined and regulated the functioning of orphanages, the basic rules for accepting the enrollment of pupils, and the problems of material support for orphanages. | ru_RU |
Appears in Collections: | 2024, № 3 (71) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.