Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/45162
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСамусевич, Д. Е.ru_RU
dc.contributor.authorSamusevich, D.en_EN
dc.date.accessioned2024-09-12T12:42:10Z-
dc.date.available2024-09-12T12:42:10Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationСамусевич, Д. Е. Стратегии дискурса развлечений на материале брендовых экологических праздников Республики Беларусь / Д. Е. Самусевич // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия А, Гуманитарные науки. - 2024. - № 4 (72). - С. 71-75. - DOI: 10.52928/2070-1608-2024-72-4-71-75ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/45162-
dc.description.abstractСтатья посвящена изучению русскоязычного дискурса развлечений. В статье проводится анализ новостных материалов, содержащих информацию о брендовых праздниках Республики Беларусь, с целью определения коммуникативных стратегий, которые используются для достижения поставленных авторами новостных статей целей. В результате исследования дается определение понятиям «брендовый праздник», «территориальный брендовый праздник», а также устанавливаются коммуникативные стратегии и тактики дискурса развлечений на русском языке, определяются лексические средства экспликации данных стратегий и тактик.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen access
dc.titleСтратегии дискурса развлечений на материале брендовых экологических праздников Республики Беларусьru_RU
dc.title.alternativeStrategies of the Entertainment Discourse Based on the Brand Ecological Holidays in the Republic of Belarusru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1608-2024-72-4-71-75
local.description.annotationThe article is devoted to the research of the Russian entertainment discourse. In the article an analysis of news materials in Russian is carried out. The materials contain information about brand holidays in the Republic of Belarus with the aim to determine the communicative strategies, that are used for the achievement of the main goals set by the authors of the news articles. As a result of the research the terms “brand holiday”, “territorial brand holiday” are defined and the communicative strategies and tactics of the entertainment discourse in Russian are identified, as well as the lexical means of explication of these strategies and tactics.ru_RU
Appears in Collections:2024, № 4 (72)

Files in This Item:
File SizeFormat 
71-75.pdf759.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.