Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/45187
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сушко, А. А. | ru_RU |
dc.contributor.author | Баханович, А. Г. | ru_RU |
dc.contributor.author | Sushko, A. | en_EN |
dc.contributor.author | Bakhanovich, A. | en_EN |
dc.date.accessioned | 2024-09-13T11:37:46Z | - |
dc.date.available | 2024-09-13T11:37:46Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Cушко, А. А. Средства перемещения пешехода, участвующего в дорожном движении / А. А. Cушко, А. Г. Баханович // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия B, Промышленность. Прикладные науки. - 2024. - № 2(50). - С. 92-96. – DOI 10.52928/2070-1616-2024-50-2-92-96. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/45187 | - |
dc.description.abstract | Рассмотрена терминология и классификация средств мобильности пешехода, участвующего в дорожном движении. Предложено и обосновано рассматривать в правовом поле средство индивидуальной мобильности – средство персональной мобильности как управляемый самодвижущийся объект (в случае оборудования электродвигателем с мощностью не более 250 Вт), используемый для перемещения пешехода, участвующего в дорожном движении со скоростью не более 12 км/ч, при этом он создает повышенную вероятность причинения травмирования из-за невозможности полного контроля за ним со стороны пешехода. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой | ru_RU |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.title | Средства перемещения пешехода, участвующего в дорожном движении | ru_RU |
dc.title.alternative | Means of Transportation for a Pedestrian Participating in Road Traffic | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.doi | 10.52928/2070-1616-2024-50-2-92-96 | - |
local.description.annotation | The terminology and classification of pedestrian mobility devices participating in road traffic are considered. It is proposed and substantiated to consider in the legal field a means of individual mobility - a personal mobility device as a controlled self-propelled object (in the case of equipment with an electric motor with a power of no more than 250 W), used to move a pedestrian participating in road traffic at a speed of no more than 12 km / h, while it creates an increased probability of causing injury due to the impossibility of full control over it by the pedestrian. | ru_RU |
Appears in Collections: | 2024, № 2 (50) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.