Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/45347
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМолохович, М. В.ru_RU
dc.contributor.authorMalakhovich, M.en_EN
dc.date.accessioned2024-09-20T08:40:31Z-
dc.date.available2024-09-20T08:40:31Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationМолохович, М. В. Модель развития профессиональных компетенций будущих специалистов экономического профиля / М. В. Молохович // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 1(41). - С. 21-26. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-41-1-21-26.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/45347-
dc.description.abstractСтатья посвящена поиску оптимального решения актуальной проблемы развития профессиональных компетенций студентов экономических специальностей. Обоснована потребность выработки целостной мо- дели развития данных компетенций, учитывающей как специфику экономического образования, так и особен- ности современного этапа развития экономики и общества в целом. На основе проведенного исследования определено содержание указанной модели, предполагающее последовательное выполнение трех блоков дей- ствий, эффективная реализация которых позволит наилучшим образом обеспечить достижение поставленной цели и существенно повысит качество подготовки будущих специалистов экономического профиля.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleМодель развития профессиональных компетенций будущих специалистов экономического профиляru_RU
dc.title.alternativeModel of Development of Professional Competencies of Future Economic Specialistsru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage21-26ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1640-2024-41-1-21-26
local.description.annotationThe article is devoted to the search for an optimal solution to the current problem of developing professional competencies of students of economic specialties. The need to develop a holistic model for the development of these competencies is substantiated, taking into account both the specifics of economic education and the features of the current stage of development of the economy and society as a whole. Based on the research, the content of this model was determined, which involves the sequential implementation of three blocks of actions, the effective implementation of which will best ensure the achievement of the goal and will significantly improve the quality of training of future economic specialists.ru_RU
Appears in Collections:2024, № 1 (41)

Files in This Item:
File SizeFormat 
21-26.pdf277.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.