Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/46366
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБуденис, О. Г.ru_RU
dc.contributor.authorBudzenis, O.en_EN
dc.date.accessioned2024-12-11T06:06:43Z-
dc.date.available2024-12-11T06:06:43Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationБуденис, О. Г. Деструктивная функция билингвизма на примере языковой ситуации Ирландии / О. Г. Буденис // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 2(42). - С. 104-107. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-42-2-104-107.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/46366-
dc.description.abstractДетально представлены исторические предпосылки складывания гэльско-английского билингвизма в Ирландии. Рассмотрено влияние английского языка на становление национального ирландского идентитета и формирование национальной картины мира. Изучена современная лингвистическая ситуация и исследованы меры популяризации гэльского языка, предпринимаемые правительством.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleДеструктивная функция билингвизма на примере языковой ситуации Ирландииru_RU
dc.title.alternativeThe Destructive Function of Bilinguism on the Example of the Language Situation in Irelandru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage104-107ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1640-2024-42-2-104-107
local.description.annotationThe article reveals the historical preconditions for the emergence of Gaelic-English bilingualism in Ireland. The influence of the English language on the formation of the national Irish identity and the national picture of the world has been considered. The current linguistic situation as well as the measures for popularization of the Gaelic language taken by the government have been described.ru_RU
Appears in Collections:2024, № 2 (42)

Files in This Item:
File SizeFormat 
104-107.pdf179.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.