Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/47998
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Филимонов, Д. В. | ru_RU |
dc.contributor.author | Filimonov, D. | en_EN |
dc.date.accessioned | 2025-06-11T06:13:08Z | - |
dc.date.available | 2025-06-11T06:13:08Z | - |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Филимонов, Д. В. Опыт и особенности адаптации профессиональных подходов к организации проектной деятельности студентов естественнонаучных и ИТ-специальностей / Д. В. Филимонов // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2025. - № 1(43). - С. 63-70. – DOI 10.52928/2070-1640-2025-43-1-63-70. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/47998 | - |
dc.description.abstract | Рассмотрены вопросы подготовки специалистов наукоемких направлений в рамках проектного обучения на примере дисциплин математических и ИТ-специальностей. Затронута цифровая трансформация образования классических университетов. Предложены рекомендации по адаптации различных методик и подходов к осуществлению проектной работы студентов посредством моделирования условий организации обучения с учетом специфики дальнейшей профессиональной деятельности молодых специалистов. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой | ru_RU |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.title | Опыт и особенности адаптации профессиональных подходов к организации проектной деятельности студентов естественнонаучных и ИТ-специальностей | ru_RU |
dc.title.alternative | Experience and Nuances of Adaptation of Professional Approaches to Project Activity Organization of Natural Sciences and it Specialties Students | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.citation.spage | 63-70 | ru_RU |
dc.identifier.doi | 10.52928/2070-1640-2025-43-1-63-70 | |
local.description.annotation | The article is devoted to the issues of training specialists in knowledge-intensive fields within the framework of project-based learning using the example of disciplines in mathematical and IT specialties, and touches upon the digital transformation of education in classical universities. The author offers recommendations for adapting various methods and approaches to the implementation of students' project work by modeling the conditions for organizing training, taking into account the specifics of the future professional activities of young professionals. | ru_RU |
Appears in Collections: | 2025, № 1 (43) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.