Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/47998
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФилимонов, Д. В.ru_RU
dc.contributor.authorFilimonov, D.en_EN
dc.date.accessioned2025-06-11T06:13:08Z-
dc.date.available2025-06-11T06:13:08Z-
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationФилимонов, Д. В. Опыт и особенности адаптации профессиональных подходов к организации проектной деятельности студентов естественнонаучных и ИТ-специальностей / Д. В. Филимонов // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2025. - № 1(43). - С. 63-70. – DOI 10.52928/2070-1640-2025-43-1-63-70.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/47998-
dc.description.abstractРассмотрены вопросы подготовки специалистов наукоемких направлений в рамках проектного обучения на примере дисциплин математических и ИТ-специальностей. Затронута цифровая трансформация образования классических университетов. Предложены рекомендации по адаптации различных методик и подходов к осуществлению проектной работы студентов посредством моделирования условий организации обучения с учетом специфики дальнейшей профессиональной деятельности молодых специалистов.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleОпыт и особенности адаптации профессиональных подходов к организации проектной деятельности студентов естественнонаучных и ИТ-специальностейru_RU
dc.title.alternativeExperience and Nuances of Adaptation of Professional Approaches to Project Activity Organization of Natural Sciences and it Specialties Studentsru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage63-70ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1640-2025-43-1-63-70
local.description.annotationThe article is devoted to the issues of training specialists in knowledge-intensive fields within the framework of project-based learning using the example of disciplines in mathematical and IT specialties, and touches upon the digital transformation of education in classical universities. The author offers recommendations for adapting various methods and approaches to the implementation of students' project work by modeling the conditions for organizing training, taking into account the specifics of the future professional activities of young professionals.ru_RU
Appears in Collections:2025, № 1 (43)

Files in This Item:
File SizeFormat 
63-70.pdf237.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.