Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/48010Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Онуприенко, С. П. | ru_RU |
| dc.contributor.author | Onuprienko, S. | en_EN |
| dc.date.accessioned | 2025-06-11T06:13:09Z | - |
| dc.date.available | 2025-06-11T06:13:09Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.citation | Онуприенко, С. П. Речь в системе эколого-творческих ориентаций учащихся / С. П. Онуприенко // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2025. - № 1(43). - С. 123-128. – DOI 10.52928/2070-1640-2025-43-1-123-128. | ru_RU |
| dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/48010 | - |
| dc.description.abstract | В представленной статье имеет место ряд теоретико-методологических обоснований социоэкологических факторов речевой деятельности: взаимозависимость речевых функций и эколого-образовательных ориентаций; активизирующие аспекты речевой деятельности в контексте сензитивного развития учащейся молодежи; структурно-функциональные характеристики этапов творческой реализации аспектов письменной речи; особенности разговорной речи в контексте эколого-творческих ориентаций учащихся. | ru_RU |
| dc.language.iso | ru | ru |
| dc.publisher | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой | ru_RU |
| dc.rights | open access | ru_RU |
| dc.title | Речь в системе эколого-творческих ориентаций учащихся | ru_RU |
| dc.title.alternative | Speech in the System of Ecological-Creative Orientations of Students | ru_RU |
| dc.type | Article | ru_RU |
| dc.citation.spage | 123-128 | ru_RU |
| dc.identifier.doi | 10.52928/2070-1640-2025-43-1-123-128 | |
| local.description.annotation | The presented article contains a number of theoretical and methodological substantiations of socio-ecological factors of speech activity: interdependence of speech functions and ecological-educational orientations; activating aspects of speech activity in the context of sensitive development of young students; structural and functional characteristics of the stages of creative implementation of aspects of written speech; features of colloquial speech in the context of ecological-creative orientations of students. | ru_RU |
| Appears in Collections: | 2025, № 1 (43) | |
Files in This Item:
| File | Size | Format | |
|---|---|---|---|
| 123-128.pdf | 197.92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.