Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/48012
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorИльин, Е. А.ru_RU
dc.contributor.authorIlyin, E.en_EN
dc.date.accessioned2025-06-11T06:13:09Z-
dc.date.available2025-06-11T06:13:09Z-
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationИльин, Е. А. Гражданская идентичность личности студента в проблемном поле педагогических исследований / Е. А. Ильин // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2025. - № 1(43). - С. 13-18. – DOI 10.52928/2070-1640-2025-43-1-13-18.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/48012-
dc.description.abstractРассматривается концепт гражданской идентичности личности студента в проблемном поле педагогических исследований. Установлено, что современные педагогические исследования демонстрируют неуклонно возрастающий интерес к концепту гражданской идентичности, существенно опережающий смежные научные дисциплины по числу проведенных исследований. Описаны статистические и аналитические итоги ретроспективного анализа диссертационных исследований и научных публикаций в проблемном поле педагогики.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleГражданская идентичность личности студента в проблемном поле педагогических исследованийru_RU
dc.title.alternativeCivil Identity of a Student in the Problem Field of Pedagogical Researchru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage13-18ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1640-2025-43-1-13-18
local.description.annotationThe article presents the concept of civic identity of a student in the problematic field of pedagogical research. It has been established that modern pedagogical research demonstrates a steadily increasing interest in the concept of civic identity, significantly outpacing related scientific disciplines in the number of studies conducted. The statistical and analytical results of a retrospective analysis of dissertation research and scientific publications in the problematic field of pedagogy are described.ru_RU
Appears in Collections:2025, № 1 (43)

Files in This Item:
File SizeFormat 
13-18.pdf224.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.