Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/48012
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ильин, Е. А. | ru_RU |
dc.contributor.author | Ilyin, E. | en_EN |
dc.date.accessioned | 2025-06-11T06:13:09Z | - |
dc.date.available | 2025-06-11T06:13:09Z | - |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Ильин, Е. А. Гражданская идентичность личности студента в проблемном поле педагогических исследований / Е. А. Ильин // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2025. - № 1(43). - С. 13-18. – DOI 10.52928/2070-1640-2025-43-1-13-18. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/48012 | - |
dc.description.abstract | Рассматривается концепт гражданской идентичности личности студента в проблемном поле педагогических исследований. Установлено, что современные педагогические исследования демонстрируют неуклонно возрастающий интерес к концепту гражданской идентичности, существенно опережающий смежные научные дисциплины по числу проведенных исследований. Описаны статистические и аналитические итоги ретроспективного анализа диссертационных исследований и научных публикаций в проблемном поле педагогики. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой | ru_RU |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.title | Гражданская идентичность личности студента в проблемном поле педагогических исследований | ru_RU |
dc.title.alternative | Civil Identity of a Student in the Problem Field of Pedagogical Research | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.citation.spage | 13-18 | ru_RU |
dc.identifier.doi | 10.52928/2070-1640-2025-43-1-13-18 | |
local.description.annotation | The article presents the concept of civic identity of a student in the problematic field of pedagogical research. It has been established that modern pedagogical research demonstrates a steadily increasing interest in the concept of civic identity, significantly outpacing related scientific disciplines in the number of studies conducted. The statistical and analytical results of a retrospective analysis of dissertation research and scientific publications in the problematic field of pedagogy are described. | ru_RU |
Appears in Collections: | 2025, № 1 (43) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.