Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/48016
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЦзо, Цинru_RU
dc.contributor.authorZuo, Qingen_EN
dc.date.accessioned2025-06-11T06:13:09Z-
dc.date.available2025-06-11T06:13:09Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationЦзо, Цин. Методологическое значение аксиологических детерминант как основа концепции личностно-профессионального развития будущего педагога-музыканта / Цзо, Цин // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2025. - № 1(43). - С. 40-45. – DOI 10.52928/2070-1640-2025-43-1-40-45.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/48016-
dc.description.abstractРаскрываются аксиологические детерминанты музыкально-образовательного процесса, являющиеся методологической основой личностно-профессионального развития будущего педагога-музыканта. Концепция личностно-профессионального развития представлена рядом блоков, отражающих: 1) социальный заказ общества на компетентного специалиста в области музыкального искусства; 2) цель концептуализации – становление и развитие личностно-профессиональных качеств педагога-музыканта на основе базовых ценностей; 3) ценностные основания как музыкально-педагогической, так и учебно-музыкальной деятельности субъектов образовательного процесса; 4) теоретические позиции концепции, раскрывающие: сензитивный период становления профессионализма; основные взаимосвязи и зависимости личности с музыкально-образовательным процессом; аксиологические детерминанты как личностно-социальные конструкты сознания, фундаментальные позиции профессионала; 5) нормативная составляющая концепции представленная системным, аксиологическим, деятельностным и компетентностным подходами и принципами, их раскрывающими.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleМетодологическое значение аксиологических детерминант как основа концепции личностно-профессионального развития будущего педагога-музыкантаru_RU
dc.title.alternativeMethodological Significance of Axiological Determinants as a Basis for the Concept of Personal and Professional Development of a Future Teacher-Musicianru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage40-45ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1640-2025-43-1-40-45-
local.description.annotationThe article reveals the axiological determinants of the music educational process, which are the methodological basis for the personal and professional development of a future music teacher. The concept of personal and professional development is presented in a number of blocks, reflecting: 1) the social order of society for a competent specialist in the field of musical art; 2) the goal of conceptualization the formation and development of personal and professional qualities of a music teacher based on basic values; 3) the value foundations of both musical and pedagogical and educational and musical activities of the subjects of the educational process; 4) theoretical positions of the concept, revealing: the sensitive period of professionalism formation; the main relationships and dependencies of the individual with the music educational process; axiological determinants as personal and social constructs of consciousness, fundamental positions of a professional; 5) the normative component of the concept represented by systemic, axiological, activity-based and competence-based approaches and the principles that reveal them.ru_RU
Appears in Collections:2025, № 1 (43)

Files in This Item:
File SizeFormat 
40-45.pdf326.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.