Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/48016
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Цзо, Цин | ru_RU |
dc.contributor.author | Zuo, Qing | en_EN |
dc.date.accessioned | 2025-06-11T06:13:09Z | - |
dc.date.available | 2025-06-11T06:13:09Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Цзо, Цин. Методологическое значение аксиологических детерминант как основа концепции личностно-профессионального развития будущего педагога-музыканта / Цзо, Цин // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2025. - № 1(43). - С. 40-45. – DOI 10.52928/2070-1640-2025-43-1-40-45. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/48016 | - |
dc.description.abstract | Раскрываются аксиологические детерминанты музыкально-образовательного процесса, являющиеся методологической основой личностно-профессионального развития будущего педагога-музыканта. Концепция личностно-профессионального развития представлена рядом блоков, отражающих: 1) социальный заказ общества на компетентного специалиста в области музыкального искусства; 2) цель концептуализации – становление и развитие личностно-профессиональных качеств педагога-музыканта на основе базовых ценностей; 3) ценностные основания как музыкально-педагогической, так и учебно-музыкальной деятельности субъектов образовательного процесса; 4) теоретические позиции концепции, раскрывающие: сензитивный период становления профессионализма; основные взаимосвязи и зависимости личности с музыкально-образовательным процессом; аксиологические детерминанты как личностно-социальные конструкты сознания, фундаментальные позиции профессионала; 5) нормативная составляющая концепции представленная системным, аксиологическим, деятельностным и компетентностным подходами и принципами, их раскрывающими. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой | ru_RU |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.title | Методологическое значение аксиологических детерминант как основа концепции личностно-профессионального развития будущего педагога-музыканта | ru_RU |
dc.title.alternative | Methodological Significance of Axiological Determinants as a Basis for the Concept of Personal and Professional Development of a Future Teacher-Musician | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.citation.spage | 40-45 | ru_RU |
dc.identifier.doi | 10.52928/2070-1640-2025-43-1-40-45 | - |
local.description.annotation | The article reveals the axiological determinants of the music educational process, which are the methodological basis for the personal and professional development of a future music teacher. The concept of personal and professional development is presented in a number of blocks, reflecting: 1) the social order of society for a competent specialist in the field of musical art; 2) the goal of conceptualization the formation and development of personal and professional qualities of a music teacher based on basic values; 3) the value foundations of both musical and pedagogical and educational and musical activities of the subjects of the educational process; 4) theoretical positions of the concept, revealing: the sensitive period of professionalism formation; the main relationships and dependencies of the individual with the music educational process; axiological determinants as personal and social constructs of consciousness, fundamental positions of a professional; 5) the normative component of the concept represented by systemic, axiological, activity-based and competence-based approaches and the principles that reveal them. | ru_RU |
Appears in Collections: | 2025, № 1 (43) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.