Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/48018
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКравченко, Д. В.ru_RU
dc.contributor.authorKravtchenko, D.en_EN
dc.date.accessioned2025-06-11T06:13:09Z-
dc.date.available2025-06-11T06:13:09Z-
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationКравченко, Д. В. Философско-методологические основания построения инновационно-образовательного процесса в современном университете / Д. В. Кравченко // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2025. - № 1(43). - С. 52-55. – DOI 10.52928/2070-1640-2025-43-1-52-55.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/48018-
dc.description.abstractРассматриваются философско-методологические основания построения инновационно-образовательного процесса в современном инновационном университете. Особое внимание уделяется двум ключевым аспектам: построению инновационной инфраструктуры, основанной на цикле создания инновации, и внедрению стартап-технологии как новой формы образовательной деятельности. Инновационная инфраструктура и стартаптехнология рассматриваются как взаимосвязанные компоненты, позволяющие осуществить модернизацию классического университета и перейти на новый этап развития, отвечающий вызовам современного общества.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleФилософско-методологические основания построения инновационно-образовательного процесса в современном университетеru_RU
dc.title.alternativePhilosophical and Methodological Foundations for Constructing an Innovative Educational Process in a Modern Universityru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage52-55ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1640-2025-43-1-52-55
local.description.annotationThis article examines the philosophical and methodological foundations of building an innovative educational process in a modern innovative university. The main focus is on two key aspects: building an innovative infrastructure based on the innovation creation cycle and introducing startup technologies as a new form of educational activity. Innovative infrastructure and startup technology are considered as interconnected components that allow for the modernization of a classical university and the transition to a new stage of development that meets the challenges of modern society.ru_RU
Appears in Collections:2025, № 1 (43)

Files in This Item:
File SizeFormat 
52-55.pdf238.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.