Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/48018
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Кравченко, Д. В. | ru_RU |
dc.contributor.author | Kravtchenko, D. | en_EN |
dc.date.accessioned | 2025-06-11T06:13:09Z | - |
dc.date.available | 2025-06-11T06:13:09Z | - |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Кравченко, Д. В. Философско-методологические основания построения инновационно-образовательного процесса в современном университете / Д. В. Кравченко // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2025. - № 1(43). - С. 52-55. – DOI 10.52928/2070-1640-2025-43-1-52-55. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/48018 | - |
dc.description.abstract | Рассматриваются философско-методологические основания построения инновационно-образовательного процесса в современном инновационном университете. Особое внимание уделяется двум ключевым аспектам: построению инновационной инфраструктуры, основанной на цикле создания инновации, и внедрению стартап-технологии как новой формы образовательной деятельности. Инновационная инфраструктура и стартаптехнология рассматриваются как взаимосвязанные компоненты, позволяющие осуществить модернизацию классического университета и перейти на новый этап развития, отвечающий вызовам современного общества. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой | ru_RU |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.title | Философско-методологические основания построения инновационно-образовательного процесса в современном университете | ru_RU |
dc.title.alternative | Philosophical and Methodological Foundations for Constructing an Innovative Educational Process in a Modern University | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.citation.spage | 52-55 | ru_RU |
dc.identifier.doi | 10.52928/2070-1640-2025-43-1-52-55 | |
local.description.annotation | This article examines the philosophical and methodological foundations of building an innovative educational process in a modern innovative university. The main focus is on two key aspects: building an innovative infrastructure based on the innovation creation cycle and introducing startup technologies as a new form of educational activity. Innovative infrastructure and startup technology are considered as interconnected components that allow for the modernization of a classical university and the transition to a new stage of development that meets the challenges of modern society. | ru_RU |
Appears in Collections: | 2025, № 1 (43) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.