Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/48672
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКрамаренко, А. К.ru_RU
dc.contributor.authorKramarenko, A.en_EN
dc.date.accessioned2025-11-19T07:53:02Z-
dc.date.available2025-11-19T07:53:02Z-
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationКрамаренко, А. К. Малые организации и их участие во внешнеторговой деятельности Беларуси / А. К. Крамаренко // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки. - 2025. - № 3(72). - С. 32-37. - DOI: 10.52928/2070-1632-2025-72-3-32-37ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/48672-
dc.description.abstractОбъект исследования – малые организации в национальной экономике. Внешнеторговая деятельность является одним из основных инструментов для малых организаций, позволяющим расширять рынок сбыта и повышать конкурентоспособность. Несмотря на рост числа малых организаций, участвующих во внешней торговле в Беларуси, их вклад в совокупный объем внешнеторговой деятельности страны остается невысоким. В статье представлены особенности малых организаций, сведения о том, как они сказываются на внешнеторговой деятельности малых организаций. Учитывая ограниченные ресурсы малых организаций, подчеркивается необходимость в государственной поддержке и развитии компетенций. Рассмотрены предпосылки и последствия сотрудничества малых национальных организаций с организациями из соседних стран. На основе проведенного анализа рекомендуется развивать сотрудничество с зарубежными партнерами и использовать социальные сети для поиска деловых контактов. Статья развивает исследования особенностей внешнеэкономической деятельности малых организаций и их вклада в экономику республики.ru_RU
dc.language.isoenru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleМалые организации и их участие во внешнеторговой деятельности Беларусиru_RU
dc.title.alternativeSmall Organizations and Their Participation in the Foreign Trade Activities of Belarusru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage32-37ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1632-2025-72-3-32-37
local.description.annotationResearch object – small organizations in the national economy. Foreign trade activity is one of the main tools for small organizations, allowing them to expand their market reach and enhance competitiveness. Despite the growth in the number of small organizations participating in foreign trade in Belarus, their share in the total volume of foreign trade activities remains low. The article presents the characteristics of small organizations and discusses how they impact the foreign trade activities of these organizations. Given the limited resources of small organizations, the necessity for government support and the development of competencies is emphasized. The prerequisites and consequences of cooperation between small national organizations and organizations from neighboring countries are examined. Based on the analysis, it is recommended to develop collaboration with foreign partners and utilize social networks for finding business contacts. The article is intended for further research on the peculiarities of the foreign economic activity of small organizations and their contribution to the economy of the republic.ru_RU
Appears in Collections:2025, № 3 (72)

Files in This Item:
File SizeFormat 
32-37.pdf497.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.