Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/6960
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Вакульчик, В. С. | - |
dc.contributor.author | Капусто, А. В. | - |
dc.date.accessioned | 2014-10-03T12:04:11Z | - |
dc.date.available | 2014-10-03T12:04:11Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки : научно-теоретический журнал. - 2014. - № 7. – С. 41-48. | ru_RU |
dc.identifier.issn | 2070-1640 | - |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/6960 | - |
dc.description | On the Metods of the Microsoft Excel Opplication Use for Construction of Agebrei and Trascendent Lines in Different Systems of Coordinates / Kand. Ped. Nauk, Doc. V.S. Vakul''Chik (Polockij Gosudarstvennyj Universitet); Kand. Fiz.-Mat. Nauk, Doc. A.V. Kapusto (Belorusskij Nacional'nyj Tehnicheskij Universitet, Minsk) | en |
dc.description.abstract | В представляемом исследовании обоснованы дидактические преимущества и возможности вне-дрения выделенных методических средств в процесс изучения конкретных разделов математики; разра-ботаны и спроектированы методики применения программного обеспечения как эффективного методи-ческого средства для построения линий, заданных параметрически и в полярной системе координат, а также для построения областей при вычислении интегралов по фигуре. Аналитико-экспериментальными исследованиями установлено, что методическое обеспечение указанного уровня позволяет качественно изменить методику работы со студентами. Методически системная организация математической познавательной деятельности студентов с использованием спроектированных методик в преподавании математики позволяет оказывать существенное влияние на степень реализации как обучающей, так и развивающей функций в процессе обучения математике на технических специальностях, в значительной мере способствует решению задачи повышения качества подготовки специалистов технического профиля. = in the stated sense in the new presented results there have been based the didactic advantages and opportunities of the detailed methodical aids introduction in the process of learning specific parts of mathematic, worked out and designed the software application methods as an effective teaching means for lines construction, which were set parametrically and in the polar system of coordinates, and also for the construction of spheres while calculating integrals by figure. There have been established by the analytical – experimental research that the methodical provision of the stated level allows to qualitatively change the methods of teaching students. Methodically the system organization of students’ mathematics cognition with the help of the protected methods in teaching mathematics makes it possible to significantly influence the rate of implementation of both teaching and developing functions in the processes of mathematics teaching in engineering professions; to a considerable extent it also assists in the solution of the target to upgrade the quality of engineering profile specialists training | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2014. - № 7 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Педагогические технологии | ru_RU |
dc.subject | Методика преподавания | ru_RU |
dc.subject | Математика | ru_RU |
dc.subject | Алгебра | ru_RU |
dc.title | К методике применения приложения microsoft Excel для построения алгебраических и трансцендентных линий | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
Appears in Collections: | 2014, № 7 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.