Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/7246
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯнковская, Л. В.-
dc.date.accessioned2014-10-08T12:03:04Z-
dc.date.available2014-10-08T12:03:04Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки : научно-теоретический журнал. - 2014. - № 7. – С. 67-72.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1640-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/7246-
dc.descriptionInteractive Learning: Methodological Aspects / L. Yankovskaya, Kand. Filos. Nauk, Doc. (Polockij Gosudarstvennyj Universitet)en
dc.description.abstractХарактеризуются отдельные методологические аспекты проблемы интерактивного обучения применительно к образовательным процессам в вузах. Обосновывается тезис о повышении роли пре-подавателя как координатора и организатора работы студентов в данном виде учебного процесса. Уточняется значение тезиса «отказа от монополии на истину» как специфического методического приема при организации учебных занятий в интерактивном формате, который нельзя отождествлять с гносеологическим релятивизмом. Осуществляется характеристика организации многосторонней ком-муникации в процессе обучения студентов на основе принципа альтернативности, применение которого естественным образом способствует утверждению интерактивности, активизируя прямые и обратные связи между преподавателем и студентами. Выясняется специфика интерактивного обучения в условиях виртуализации современных образовательных процессов, связанных с внедрением новейших компьютерных технологий. = The article deals with some methodological aspects of interactive learning with regard to the educational process in universities. The thesis about the increasing role of a teacher as a coordinator of the student work in the particular training is substantiated. The author specified the value of the thesis of “denial of the monopoly on the truth” as a specific methodological technique in organizing of studies in an interactive format. This format can not be identified with gnoseological relativism. The description of the organization of multilateral communication in the learning process of students is given. This description is given on the basis of the principle of alternative, which helps to promote interactivity, activating direct and reverse connections between a teacher and students. The author is find out the specific features of interactive learning in the conditions of the virtualization of modern educational process connected with the introduction of the modern computer technology.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2014. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectОбразованиеru_RU
dc.subjectИнтерактивное обучениеru_RU
dc.titleИнтерактивное обучение: методологические аспектыru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:2014, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
67-72.pdf281.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.