Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/7246
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Янковская, Л. В. | - |
dc.date.accessioned | 2014-10-08T12:03:04Z | - |
dc.date.available | 2014-10-08T12:03:04Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки : научно-теоретический журнал. - 2014. - № 7. – С. 67-72. | ru_RU |
dc.identifier.issn | 2070-1640 | - |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/7246 | - |
dc.description | Interactive Learning: Methodological Aspects / L. Yankovskaya, Kand. Filos. Nauk, Doc. (Polockij Gosudarstvennyj Universitet) | en |
dc.description.abstract | Характеризуются отдельные методологические аспекты проблемы интерактивного обучения применительно к образовательным процессам в вузах. Обосновывается тезис о повышении роли пре-подавателя как координатора и организатора работы студентов в данном виде учебного процесса. Уточняется значение тезиса «отказа от монополии на истину» как специфического методического приема при организации учебных занятий в интерактивном формате, который нельзя отождествлять с гносеологическим релятивизмом. Осуществляется характеристика организации многосторонней ком-муникации в процессе обучения студентов на основе принципа альтернативности, применение которого естественным образом способствует утверждению интерактивности, активизируя прямые и обратные связи между преподавателем и студентами. Выясняется специфика интерактивного обучения в условиях виртуализации современных образовательных процессов, связанных с внедрением новейших компьютерных технологий. = The article deals with some methodological aspects of interactive learning with regard to the educational process in universities. The thesis about the increasing role of a teacher as a coordinator of the student work in the particular training is substantiated. The author specified the value of the thesis of “denial of the monopoly on the truth” as a specific methodological technique in organizing of studies in an interactive format. This format can not be identified with gnoseological relativism. The description of the organization of multilateral communication in the learning process of students is given. This description is given on the basis of the principle of alternative, which helps to promote interactivity, activating direct and reverse connections between a teacher and students. The author is find out the specific features of interactive learning in the conditions of the virtualization of modern educational process connected with the introduction of the modern computer technology. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2014. - № 7 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | Образование | ru_RU |
dc.subject | Интерактивное обучение | ru_RU |
dc.title | Интерактивное обучение: методологические аспекты | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
Appears in Collections: | 2014, № 7 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.