Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/8915
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЕрмакова, Н. Г.-
dc.date.accessioned2015-02-25T10:27:05Z-
dc.date.available2015-02-25T10:27:05Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2014. - № 15. – С. 26-31.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1640-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/8915-
dc.descriptionPrinciple of Continuity in System of Continuous Military Education. N. Ermakova (Institute of Frontier Service R.Belarus, Minsk)ru_RU
dc.description.abstractАнализируются различные подходы к пониманию преемственности как философского, социального и психолого-педагогического явления, раскрываются сущностные характеристики принципа преемственности в системе непрерывного военного образования. В науке преемственность определяется как методологический, педагогический или дидактический принцип; рассматривается как форма связи между элементами системы обучения, общепедагогической закономерности или педагогического условия реализации образовательного процесса и как один из аспектов дидактических принципов – систематичность и последовательность обучения. Принцип преемственности в овладении военной специальностью обращён не только к реализации взаимосвязи содержания, форм и методов обучения, но и к развитию ценностно-смыслового отношения обучающихся к военной профессии, обеспечению ступенчатого, поэтапного усвоения информации, формированию умений, навыков и компетенций будущего военного специалиста. Реализация преемственности способствует адаптации выпускников школы к обучению в военном вузе.= This article deals with various approaches to understand the continuity as philosophical, social and psychology and pedagogical phenomenon. The essential characteristics of the principle of continuity in the system of continuous military education are revealed. Continuity is defined as the methodological, pedagogical or didactic principle in science. It is considered as the connection forms between the elements of the system of training, pedagogical conformity to or pedagogical condition of the implementation of the educational process. The continuity is often considered as systematic ness and sequence of training. The principle of continuity in acquirement military speciality is turned not only to the realization of the correlation of contents, forms and training methods, but also to the development of the valuable relation of students to a military profession, ensuring step, part-continuous method of information learning, formation of abilities, skills and competences of future military expert. Realization of continuity promotes the adaptation of graduating students to the training in military higher education institution.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2014. - № 15-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru_RU
dc.subjectПрофессиональное военное образованиеru_RU
dc.subjectспециальность военногоru_RU
dc.subjectпреемственность в образованииru_RU
dc.titleПринцип преемственности в системе непрерывного военного образованияru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:2014, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
26-31.pdf348.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.