Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/8920
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБорисова, Л. Г.-
dc.date.accessioned2015-02-25T11:56:40Z-
dc.date.available2015-02-25T11:56:40Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2014. - № 15. – С. 42-47.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1640-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/8920-
dc.descriptionE-Learning Tools: Computer Complexes Simulating Activity of Specialists of the Ministry for Emergency Situations. L. Borisova (Command and Engineering Institute of the Ministry of Emergency Situations R.Belarus, Minsk)ru_RU
dc.description.abstractРассматриваются вопросы информатизации образования. В образовательных условиях, сопряженных с высокими рисками и издержками в случаях неоптимального поведения обучающихся, в качестве наиболее адекватной компьютерной тренажерной технологии предложено использование комплексов компьютерного моделирования деятельности специалистов. Рассмотрены общие принципы и подходы к разработке комплексов компьютерного моделирования деятельности специалистов МЧС как электронного средства подготовки курсантов учреждений высшего образования МЧС Республики Беларусь к предстоящей профессиональной деятельности. Путем проведения комплексной экспертизы определены преимущества данного типа электронных обучающих средств.= The article dwells on the problem of education informatization. In educational terms, associated with high risks and costs in cases of non-optimal behavior of the students, as the most adequate computer simulator technology proposed the use of complex computer simulation specialist activities. The article describes the general principles and approaches to the development of complex computer simulation activities specialist of Ministry of Emergency Situations as an electronic means of preparing cadets of institutions of higher education to the Ministry of Emergency Situations of the Republic of Belarus for future professional activities. By conducting a comprehensive examination of defined benefits of this type of e-learning tools.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2014. - № 15-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru_RU
dc.subjectИнформатизация образованияru_RU
dc.subjectКомпьютерное моделированиеru_RU
dc.subjectтренажерные технологииru_RU
dc.subjectспециалисты МЧСru_RU
dc.subjectэлектронные обучающие средстваru_RU
dc.subjectЭСО (электронные средства обучения)ru_RU
dc.subjectМЧСru_RU
dc.titleЭлектронные обучающие средства: комплексы компьютерного моделирования деятельности специалистов МЧСru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:2014, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
42-47.pdf330.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.