Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/9104
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Колесник, Е. С. | - |
dc.date.accessioned | 2015-03-02T11:07:26Z | - |
dc.date.available | 2015-03-02T11:07:26Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2014. - № 15. – С. 90-93. | ru_RU |
dc.identifier.issn | 2070-1640 | - |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/9104 | - |
dc.description | Methodological Rudiments of Culturological Hermeneutics / Е. Kolesnyk the Interpretation, Namely, the Artistic Interpretation, Can Be Viewed as One of the Integral Culture-Forming Phenomena. as Such It Is Worth of Synthesizing Inter-Disciplinary and Inter-Methodological Studying. Traditionally One of the Dominant Methodologies of Researching the Interpretative Thematic Was Hermeneutics. Undoubtedly, Both Methodological Hermeneutics of Schleiermacher and Ontological Hermeneutics of Heidegger and His Followers, Have Great Potential. Still, the Contemporary Situation of Active Inter-Cultural and Inter-Civilization Dialogue Leads to the Necessity of Enriching the Hermeneutic With the Results of Compatible Methodologies (Analytical Psychology, Structuralism, Morphology of Culture Etc). the General Goal of Maximal Understanding Not Only of the Text, But Its Widest Cultural Context, Allows Us to Define Such a “Synthesizing” Approach as the Culturological Hermeneutics. | ru_RU |
dc.description.abstract | Рассматривается художественная интерпретация в качестве культуроформирующего феномена, требующего междисциплинарного подхода. Проводится идея, что традиционно доминирующей методикой исследования интерпретативной проблематики определяется герменевтика в ее методологическом (Шлейермахер, Дильтей), онтологическом (Хайдеггер и его последователи) вариантах. Однако в наше время возникает необходимость синтеза герменевтики с другими совместимыми методологиями (аналитическая психология, структурализм, морфология культуры и др.). Показано, что результатом такого «синтезирующего» подхода, направленного на максимальное понимание текста и его культурно-го контекста, является культурологическая герменевтика. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2014. - № 15 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.subject | герменевтика | ru_RU |
dc.subject | методология | ru_RU |
dc.subject | феномены | ru_RU |
dc.subject | интерпретация | ru_RU |
dc.title | Методологические основы культурологической герменевтики | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
Appears in Collections: | 2014, № 15 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.