Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/12825
Title: Остаточный ресурс восстановленных коленчатых валов
Authors: Завистовский, С. Э.
Завистовский, В. Э.
Other Titles: Residual Life of Remanufactured Crankshafts
Issue Date: 2015
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: Вестник Полоцкого государственного университета. Серия B, Промышленность. Прикладные науки. - 2015. - № 3. - С. 34-38
Abstract: Эксплуатационные испытания восстановленных коленчатых валов современных тракторов показали, что поломки происходят из-за снижения усталостной прочности. Одним из способов повышения выносливости коленчатого вала является упрочнение методом поверхностного пластического деформирования галтелей шатунных шеек после восстановления наплавкой. Проведенные исследования по восстановлению изношенных шеек коленчатых валов двигателя Д-240 с последующим упрочнением галтелей выявили значительный резерв повышения усталостной прочности, составляющий 25…30 % и более.= Performance tests of recovered crankshafts of modern tractors showed that breakages occur due to fatigue strength reduction. One of the ways to improve the endurance of the crankshafts is the consolidation of crankpins after their restoration by welding using the method of surface plastic deformation of fillets. Studies on restoration of worn out crankshaft of engine D-240 journals, followed by hardening of fillets showed a significant increase in fatigue strength reserve which amounts to 25…30 % or more.
Keywords: Промышленность. Прикладные науки
Машиностроение
Упрочнение деталей машин
двигатель Д-240
тракторные двигатели
коленчатый вал
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/12825
metadata.dc.rights: open access
Appears in Collections:2015, № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
34-38.pdf633.93 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.