Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/17272
Title: Арт-педагогика как результат исторического опыта применения искусства в педагогической практике
Authors: Ермольчик, И. В.
Issue Date: 2016
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2016. - № 7. - С. 28-31.
Abstract: На основе анализа исследований представителей разных областей научного знания (истории, философии, педагогики, психологии, искусствоведения и др.) освещается история взаимодействия педагогической мысли и искусства с древних времен до начала XXI в. – периода формирования арт-педагогики как нового практического направления, ставшего результатом исторического взаимодействия полярных форм познания.= Based on the analysis of studies made by representatives of different sciences (history, philosophy, pedagogics, psychology, art history, etc), the article describes the history of how pedagogics has been interacting with the art starting from Ancient times up to the early XXI century – the period when artpedagogics, as a new practical direction, is being formed. This direction was a result of historic interaction of polar forms of cognition. Besides, a number of researches of the content of this practice-oriented direction are under consideration and analysis.
Keywords: Педагогика
арт-педагогика
история педагогики
искусство
арт-терапия
art-pedagogic
history off pedagogic
art-therapeutic
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/17272
metadata.dc.rights: open access
Appears in Collections:2016, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
28-31.pdf536.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.