Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/21688
Title: Наименование организации как элемент имиджевой коммуникации
Authors: Шилей, Е. В.
Issue Date: 2018
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: Вестник Полоцкого государственного университета. Серия A, Гуманитарные науки. - 2018. - № 2 – C. 102-105.
Abstract: Приводятся результаты анализа наименований организаций, позволившие выявить наиболее распространенные номинативные модели, которые используют номинирующие субъекты при формировании положительного имиджа организации. На примере названий организаций, предоставляющих юридические услуги, были исследованы принципы и способы номинации, используемые при привлечении внимания и установления контакта с целевой аудиторией.= The article reflects the results of examination of companies’ names that allowed to define the most common nominative models used to build a company’s positive image. On the example of the companies’ names in the sphere of legal services we investigated the principles and means of nomination employed to attract audiences’ at-tention.
Keywords: Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Имидж
Номинативные модели
Принципы номинации
Способы номинации
Image
Nominative models
Principles of nomination
Means of nomination
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/21688
metadata.dc.rights: open access
Appears in Collections:2018, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
102-105.pdf282.87 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.